Biblioteka Cyfrowa

Transformacja edukacji: Empowering the students of today to create the world of tomorrowksiążka

Transformacja edukacji: Empowering the students of today to create the world of tomorrow

Imogen Dall, Dof Dickinson, Rodney Payne, Sean Tierney

Microsoft Education

Współczesna edukacja mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja. Tempo zmian technologicznych wymaga od szkół dynamicznego rozwoju i wdrażania innowacji do tradycyjnego systemu.  W publikacji dokonano analizy poziomu przygotowania polskich placówek edukacyjnych do kształcenia kompetencji cyfrowych wśród Polaków i poddano ocenie poziom umiejętności niezbędnych w przyszłości jakie preze...

Transforming Education.  Empowering the students of today to create the world of tomorrowksiążka

Transforming Education. Empowering the students of today to create the world of tomorrow

Imogen Dall, Dof Dickinson, Rodney Payne, Sean Tierney

Microsoft Education

Współczesna edukacja mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja. Tempo zmian technologicznych wymaga od szkół dynamicznego rozwoju i wdrażania innowacji do tradycyjnego systemu. W publikacji dokonano analizy poziomu przygotowania polskich placówek edukacyjnych do kształcenia kompetencji cyfrowych wśród Polaków i poddano ocenie poziom umiejętności niezbędnych w przyszłości jakie prezen...

The image of the transformation of learning brought by “1 device for 1 student with a high-speed network”opis dobrej praktyki

The image of the transformation of learning brought by “1 device for 1 student with a high-speed network”

MEXT Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology - Japan

Edukacja zdalna jest dziś elementem procesu kształcenia i umożliwia realizację nauki w sposób nieograniczony miejscem i czasem. W materiale wskazano zalety korzystania z możliwości jakie niesie nieograniczony dostęp do sieci w dydaktyce i poddano propozycje, które mogą wesprzeć system oświaty, zindywidualizować nauczanie, dopasować program do potrzeb i możliwości, rozbudzić zainteresowanie ucznia ...

Raport. Uwarunkowania i potencjał zdalnego nauczania w kształceniu studentówraport z badań

Raport. Uwarunkowania i potencjał zdalnego nauczania w kształceniu studentów

Paweł Modrzyński , Małgorzata Zajdel, Małgorzata Michalcewicz-Kaniowska

Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy

Pandemia z jaką mierzy się współcześnie świat wprowadziła wiele zmian w sposobie funkcjonowania ludzi i gospodarek. Przyspieszyła również wdrożenie nowoczesnych technologii do tradycyjnego do niedawna systemu oświaty. Publikowany raport stanowi syntezę efektów procesu kształcenia realizowanego w formie zdalnej w Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym im. J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. Badanie,...

Polish Students in the Period of COVID-19 Pandemicartykuł naukowy

Polish Students in the Period of COVID-19 Pandemic

Małgorzata Przybysz-Zaremba, Krzysztof Polok

European Journal of Education and Pedagogy

Edukacja w czasach pandemii, którą wywołało pojawienie się i dynamiczne rozprzestrzenianie wirusa Covid-19 zmieniło oblicze dydaktyki. Zmiany dotyczą zarówno sposobu przekazu jak i procesu nabywania wiedzy i umiejętności. Publikowane badanie obrazuje poziom przygotowania uczelni, wykładowców i studentów realizujących naukę na poziomie wyższym na zmiany. W badaniu wzięło udział 160 studentów studió...

Pandemic at School: Students’ Narratives during the COVID-19 Lockdown in Triesteartykuł naukowy

Pandemic at School: Students’ Narratives during the COVID-19 Lockdown in Trieste

Federica Misturelli

EUT EDIZIONI UNIVERSITÀ DI TRIESTE

Pandemia wprowadziła duże zamieszanie w świecie. Obostrzenia epidemiczne, z jakimi mierzą się od wielu miesięcy ludzie, zmieniły sposób funkcjonowania człowieka i zaburzyły rozwój społeczno-gospodarczy. W publikacji omówiono problemy jakie dotykają mieszkańców Triestu od czasu wprowadzenia izolacji, zamknięcia szkół i przeniesienia działalności dydaktycznej do przestrzeni wirtualnej. Autor dokonał...

The COVID-19 slide: What summer learning loss can tell us about the potential impact of school closures on student academic achievementraport z badań

The COVID-19 slide: What summer learning loss can tell us about the potential impact of school closures on student academic achievement

Megan Kuhfeld, Beth Tarasawa

NWEA Research

Zagrożenie związane z dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19 zmieniło sposób funkcjonowania człowieka. Zamknięto instytucje, zakłady pracy i szkoły. Wszyscy zaczęli mierzyć się z wyzwaniami, które pojawiły się niespodziewanie. Nikt chyba nie był przygotowany na zmiany jakie nastąpiły. Izolacja niewątpliwie wpływa na wyniki edukacyjne uczniów, prowadzone badania pokazują w jakim stopni...

Technical appendix for: Learning during COVID-19: Initial findings on students’ reading and math achievement and growthraport z badań

Technical appendix for: Learning during COVID-19: Initial findings on students’ reading and math achievement and growth

Megan Kuhfeld, Beth Tarasawa, Angela Johnson, Erik Ruzek, Karyn Lewis

NWEA

Współczesna edukacja mierzy się z wieloma problemami, które przyniosło pojawienie się wirusa Covid-19 i jego dynamiczna ekspansja, która wywołała pandemię. SARS-CoV-2 wprowadził zakłócenia w dotychczasowym sposobie realizacji zadań szkoły i wymusił zmianę formy kształcenia. Z dnia na dzień przeniesiono proces dydaktyczny z tradycyjnej sali lekcyjnej do przestrzeni wirtualnej. W publikacji omówiono...

Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectivesartykuł naukowy

Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives

Muhammad Adnan, Kainat Anwar

Octagon Education Consultancy

Pandemia związana z pojawieniem się i dynamicznym rozprzestrzenianiem wirusa Covid-19 zmieniła oblicze systemu oświaty i edukacji. W publikowanym artykule omówiono zagadnienia związane z realizacją procesu kształcenia w czasach pandemii w  szkolnictwie wyższym w Pakistanie. Jak wskazują wyniki prowadzonych badań sytuacja epidemiczna z jaką mierzy się świat nie wpływa korzystnie na realizację proce...

Learning during COVID-19: Initial findings on students’ reading and math achievement and growthraport z badań

Learning during COVID-19: Initial findings on students’ reading and math achievement and growth

Megan Kuhfeld, Beth Tarasawa, Angela Johnson, Erik Ruzek, Karyn Lewis

NWEA

Pandemia Covid-19 zmieniła sposób funkcjonowania ludzi. Z dnia na dzień zamknięto instytucje, zakłady pracy i szkoły. Wszyscy musieli się dopasować do zasad narzuconych przez decydentów i przenieść podejmowane na co dzień aktywności z przestrzeni tradycyjnej do wirtualnej. W publikacji omówiono problemy z jakimi mierzy się system edukacyjny Stanów Zjednoczonych  w czasie pandemii. Materiał dostarc...