Transformacja edukacji: Empowering the students of today to create the world of tomorrow
Imogen Dall, Dof Dickinson, Rodney Payne, Sean Tierney
Microsoft Education
Współczesna edukacja mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja. Tempo zmian technologicznych wymaga od szkół dynamicznego rozwoju i wdrażania innowacji do tradycyjnego systemu. W publikacji dokonano analizy poziomu przygotowania polskich placówek edukacyjnych do kształcenia kompetencji cyfrowych wśród Polaków i poddano ocenie poziom umiejętności niezbędnych w przyszłości jakie preze...
Transforming Education. Empowering the students of today to create the world of tomorrow
Imogen Dall, Dof Dickinson, Rodney Payne, Sean Tierney
Microsoft Education
Współczesna edukacja mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja. Tempo zmian technologicznych wymaga od szkół dynamicznego rozwoju i wdrażania innowacji do tradycyjnego systemu. W publikacji dokonano analizy poziomu przygotowania polskich placówek edukacyjnych do kształcenia kompetencji cyfrowych wśród Polaków i poddano ocenie poziom umiejętności niezbędnych w przyszłości jakie prezen...
The image of the transformation of learning brought by “1 device for 1 student with a high-speed network”
MEXT Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology - Japan
Edukacja zdalna jest dziś elementem procesu kształcenia i umożliwia realizację nauki w sposób nieograniczony miejscem i czasem. W materiale wskazano zalety korzystania z możliwości jakie niesie nieograniczony dostęp do sieci w dydaktyce i poddano propozycje, które mogą wesprzeć system oświaty, zindywidualizować nauczanie, dopasować program do potrzeb i możliwości, rozbudzić zainteresowanie ucznia ...
Raport. Uwarunkowania i potencjał zdalnego nauczania w kształceniu studentów
Paweł Modrzyński , Małgorzata Zajdel, Małgorzata Michalcewicz-Kaniowska
Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Pandemia z jaką mierzy się współcześnie świat wprowadziła wiele zmian w sposobie funkcjonowania ludzi i gospodarek. Przyspieszyła również wdrożenie nowoczesnych technologii do tradycyjnego do niedawna systemu oświaty. Publikowany raport stanowi syntezę efektów procesu kształcenia realizowanego w formie zdalnej w Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym im. J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. Badanie,...
Polish Students in the Period of COVID-19 Pandemic
Małgorzata Przybysz-Zaremba, Krzysztof Polok
European Journal of Education and Pedagogy
Edukacja w czasach pandemii, którą wywołało pojawienie się i dynamiczne rozprzestrzenianie wirusa Covid-19 zmieniło oblicze dydaktyki. Zmiany dotyczą zarówno sposobu przekazu jak i procesu nabywania wiedzy i umiejętności. Publikowane badanie obrazuje poziom przygotowania uczelni, wykładowców i studentów realizujących naukę na poziomie wyższym na zmiany. W badaniu wzięło udział 160 studentów studió...
Pandemic at School: Students’ Narratives during the COVID-19 Lockdown in Trieste
Federica Misturelli
EUT EDIZIONI UNIVERSITÀ DI TRIESTE
Pandemia wprowadziła duże zamieszanie w świecie. Obostrzenia epidemiczne, z jakimi mierzą się od wielu miesięcy ludzie, zmieniły sposób funkcjonowania człowieka i zaburzyły rozwój społeczno-gospodarczy. W publikacji omówiono problemy jakie dotykają mieszkańców Triestu od czasu wprowadzenia izolacji, zamknięcia szkół i przeniesienia działalności dydaktycznej do przestrzeni wirtualnej. Autor dokonał...
The COVID-19 slide: What summer learning loss can tell us about the potential impact of school closures on student academic achievement
Megan Kuhfeld, Beth Tarasawa
NWEA Research
Zagrożenie związane z dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19 zmieniło sposób funkcjonowania człowieka. Zamknięto instytucje, zakłady pracy i szkoły. Wszyscy zaczęli mierzyć się z wyzwaniami, które pojawiły się niespodziewanie. Nikt chyba nie był przygotowany na zmiany jakie nastąpiły. Izolacja niewątpliwie wpływa na wyniki edukacyjne uczniów, prowadzone badania pokazują w jakim stopni...
Technical appendix for: Learning during COVID-19: Initial findings on students’ reading and math achievement and growth
Megan Kuhfeld, Beth Tarasawa, Angela Johnson, Erik Ruzek, Karyn Lewis
NWEA
Współczesna edukacja mierzy się z wieloma problemami, które przyniosło pojawienie się wirusa Covid-19 i jego dynamiczna ekspansja, która wywołała pandemię. SARS-CoV-2 wprowadził zakłócenia w dotychczasowym sposobie realizacji zadań szkoły i wymusił zmianę formy kształcenia. Z dnia na dzień przeniesiono proces dydaktyczny z tradycyjnej sali lekcyjnej do przestrzeni wirtualnej. W publikacji omówiono...
Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives
Muhammad Adnan, Kainat Anwar
Octagon Education Consultancy
Pandemia związana z pojawieniem się i dynamicznym rozprzestrzenianiem wirusa Covid-19 zmieniła oblicze systemu oświaty i edukacji. W publikowanym artykule omówiono zagadnienia związane z realizacją procesu kształcenia w czasach pandemii w szkolnictwie wyższym w Pakistanie. Jak wskazują wyniki prowadzonych badań sytuacja epidemiczna z jaką mierzy się świat nie wpływa korzystnie na realizację proce...
Learning during COVID-19: Initial findings on students’ reading and math achievement and growth
Megan Kuhfeld, Beth Tarasawa, Angela Johnson, Erik Ruzek, Karyn Lewis
NWEA
Pandemia Covid-19 zmieniła sposób funkcjonowania ludzi. Z dnia na dzień zamknięto instytucje, zakłady pracy i szkoły. Wszyscy musieli się dopasować do zasad narzuconych przez decydentów i przenieść podejmowane na co dzień aktywności z przestrzeni tradycyjnej do wirtualnej. W publikacji omówiono problemy z jakimi mierzy się system edukacyjny Stanów Zjednoczonych w czasie pandemii. Materiał dostarc...