Biblioteka Cyfrowa

Academic Offer of Advanced Digital Skills in 2020-21: International Comparisonraport z badań

Academic Offer of Advanced Digital Skills in 2020-21: International Comparison

Nowoczesne technologie są dziś elementem codzienności a rozwój gospodarczy opiera się na narzędziach IT, które usprawniają działanie w wielu obszarach społeczno-gospodarczych. Rozwijanie i kształtowanie kompetencji cyfrowych jest więc nadrzędną potrzebą, która pojawiła się wraz z rozwojem cyfryzacji.  W publikowanym raporcie zawarto informacje dotyczące kluczowych obszarów związanych z rozwojem cy...

Academic offer and demand for advanced profiles in the EU. Artificial Intelligence, High Performance Computing and Cybersecurity,raport z badań

Academic offer and demand for advanced profiles in the EU. Artificial Intelligence, High Performance Computing and Cybersecurity,

Rozwój technologii cyfrowych niesie potrzebę kształtowania kompetencji umożliwiających sprawne i efektywne wykorzystanie narzędzi cyfrowych w codziennym życiu. W publikowanym raporcie dokonano analizy możliwości edukacyjnych jakie oferuje system oświaty w odpowiedzi na potrzeby wyrównywania szans na zmieniającym się rynku. Analizie poddano ofertę edukacyjną z jaką mogą się spotkać zainteresowani k...

Promoting e-skills training for a diverse tech workforce. Country report for Polandraport z badań

Promoting e-skills training for a diverse tech workforce. Country report for Poland

Rynek pracy zmienia się. Dziś czynności wykonywane do niedawna przez człowieka są zastępowane przez nowoczesne urządzenia cyfrowe. Wraz z rozwojem technologii cyfrowych zmienia się rola pracownika w zakładzie pracy. Coraz częściej wymaga się od pracownika kompetencje, które umożliwiają sprawne i kompetentne korzystanie z narzędzi IT. Branża ICT rozwija się, jednak na rynku specjalistów w tym zakre...

Transformacja cyfrowa szkół Małopolskiraport z badań

Transformacja cyfrowa szkół Małopolski

Polskie szkoły systematycznie dopasowują narzędzia, metody i formy pracy do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości, jednak tempo zmianom nadała pandemia COVID-19, która wymusiła wprowadzenie zmian w procesie kształcenia. Z dnia na dzień podjęto decyzję o przeniesieniu aktywności szkolnej na platformy internetowe. Dyrektorzy musieli wyposażyć szkoły w nowoczesne narzędzia dydaktyczne a nauczyciele...

Informatics Reference Framework for Schoolraport z badań

Informatics Reference Framework for School

Cyfryzacja zmienia współczesny świat. Nowoczesne technologie wyznaczają trendy na rynku gospodarczym.  Wyścig technologiczny trwa a społeczeństwo musi odpowiedzieć na wszystkie dynamiczne zmiany jakie dzieją się wraz z rozwojem technologicznym. System oświaty wyszedł naprzeciw potrzebom i wprowadził do szkół informatykę, przedmiot, którego celem kształcenia jest rozwój umiejętności myślenia komput...

Informatics education at school in Europe. Eurydice reportraport ekspercki

Informatics education at school in Europe. Eurydice report

Rozwój technologii cyfrowych wniósł zmiany do skostniałego systemu oświaty. Wprowadzono nowy przedmiot, który ma za zadanie przygotować uczniów do kompetentnego, świadomego i bezpiecznego korzystania z nowoczesnych narzędzi. Niniejszy raport zawiera analizę porównawczą poziomu edukacji informatycznej w różnych krajach Europy.

Open GLAM & education. Teacher’s and educator’s perspective on digital culture resourcesraport z badań

Open GLAM & education. Teacher’s and educator’s perspective on digital culture resources

System oświaty mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami, które niesie cyfryzacja gospodarki i życia społecznego. Zmieniają się oczekiwania i rosną wymagania, którym sprostać muszą wszyscy bezpośrednio i pośrednio związani z placówkami edukacyjnymi. Publikowany raport przedstawia wyniki projektu badawczego Open GLAM & Education, który ma na celu wyjaśnienie znaczenia internetowych narzędzi, zas...

Raport z ewaluacji końcowej projektu pilotażowego „Szkoła dla Innowatora”raport z badań

Raport z ewaluacji końcowej projektu pilotażowego „Szkoła dla Innowatora”

Bartłomiej Walczak, Marta Wąsowska

Centrum Edukacji Obywatelskiej

Szkoła podlega systematycznym zmianom, a co się z tym wiąże prowadzi szereg działań, które mają usprawnić proces dydaktyczny i dopasować go do zmieniającej się rzeczywistości.  Systematycznie dopasowuje metody i narzędzia pracy, indywidualizuje podejście do kształcenia i podnosi jakość procesu nauczania. Za procesem placówki stoi organ prowadzący oraz kadra zarządzająca i pedagogiczna, która reali...

Nastolatki wobec pornografii cyfrowej. Trajektorie użytkowania. Raport z badań ogólnopolskichraport z badań, książka

Nastolatki wobec pornografii cyfrowej. Trajektorie użytkowania. Raport z badań ogólnopolskich

Rafał Lange, Filip Konopczyński, Agnieszka Ładna, Mariola Błażej

NASK – Państwowy Instytut Badawczy

Nowe media to potęga, która kreuje współcześnie rzeczywistość i ma duży wpływ na sposób życia ludzi i zachowania społeczne. Dostęp do różnorodnych treści ma współcześnie każdy, kto ma podłączone do internetu dowolne narzędzie technologii cyfrowych. Wraz z rozwojem cyfrowym rozszerza się grupa użytkowników, a dostęp do treści dostępnych online ma coraz młodsza część społeczeństwa. Publikowany rapor...