Biblioteka Cyfrowa

Konkluzje Rady w sprawie wspierania dobrostanu w edukacji cyfrowej (2022/C 469/04)

Konkluzje Rady w sprawie wspierania dobrostanu w edukacji cyfrowej (2022/C 469/04)

Edukacja cyfrowa jest ważnym elementem systemu oświaty, który zapewnia każdemu obywatelowi prawo do kształcenia. Publikowany załącznik zawiera konkluzje Rady Unii Europejskiej w sprawie wspierania dobrostanu w edukacji cyfrowej. Wytyczne w nim zawarte określają ramy strategiczne w dziedzinie kształcenia i szkolenia oraz zalecenia Rady, które mają stanowić wytyczne w realizacji zadań systemu oświat...

Two (complementary) ways to develop professional digital competences among pre-service teachers

Two (complementary) ways to develop professional digital competences among pre-service teachers

System oświaty mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami, które stawia przed nim cyfryzacja. Zmiany dotyczą zarówno metod pracy dydaktycznej jak i narzędzi dydaktycznych wykorzystywanych w procesie przekazywania i nabywania wiedzy i umiejętności. Autor artykułu podjął próbę oceny poziomu kompetencji cyfrowych nauczycieli, którzy są zobligowani do skutecznego i efektywnego wdrażania nowych medió...

Kompetencje cyfrowe przyszłych nauczycieli języków obcych i ich potencjalny wpływ na planowanie procesu dydaktycznegoartykuł naukowy

Kompetencje cyfrowe przyszłych nauczycieli języków obcych i ich potencjalny wpływ na planowanie procesu dydaktycznego

Magdalena Maziarz

Polskie Towarzystwo Neofilologiczne

System oświaty wychodzi naprzeciw potrzebom rynku i dopasowuje program kształcenia i narzędzia dydaktyczne do potrzeb zmieniającego się cyfrowo świata. Współcześnie niezwykle ważne jest kształcenie kompetencji przyszłości, które umożliwią aktywne funkcjonowanie w cyfrowej rzeczywistości. W publikacji dokonano analizy poziomu umiejętności cyfrowych studentów, kształcących się na kierunkach pedagogi...

Dydaktyka rozwoju kompetencji przyszłości

Dydaktyka rozwoju kompetencji przyszłości

Umiejętności zawsze były czymś ważnym, ich poziom determinował jakość życia ponieważ umożliwiał wykonywanie zadań i rozwiązywanie problemów. Dziś w czasach rewolucji cyfrowej i zmian jakie niesie podnoszenie kompetencji i doskonalenie umiejętności nabrało szerszego znaczenia. W publikacji dokonano analizy kompetencji kluczowych współcześnie, omówiono sposoby rozwijania kompetencji u uczniów i  wsk...

Transformacja cyfrowa szkół Małopolski

Transformacja cyfrowa szkół Małopolski

Polskie szkoły systematycznie dopasowują narzędzia, metody i formy pracy do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości, jednak tempo zmianom nadała pandemia COVID-19, która wymusiła wprowadzenie zmian w procesie kształcenia. Z dnia na dzień podjęto decyzję o przeniesieniu aktywności szkolnej na platformy internetowe. Dyrektorzy musieli wyposażyć szkoły w nowoczesne narzędzia dydaktyczne a nauczyciele...

European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu

European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu

Kompetencje cyfrowe są współcześnie kompetencjami kluczowymi, które posiadać powinien każdy, kto chce aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym. Rozwój narzędzi cyfrowych sprawił, że wzrosła potrzeba kształcenia nowych cyfrowych umiejętności. Obowiązek edukacyjny w zakresie TIK dotyczy zarówno uczniów, którzy wchodzą w życie naturalnie nabywając umiejętności korzystania z dostępnych narzędzi cyfrow...

Dezinformacja oczami Polaków| 2022

Dezinformacja oczami Polaków| 2022

Internet to bogate źródło informacji, z którego korzysta duża część społeczeństwa. Niestety w zalewie treści jest wiele takich, które nie stanowią żadnej wartości a często zdarzają się również takie, które mają wprowadzać w błąd nieświadomego zagrożeń czytelnika. Internet i informacje w nim zawarte kreują rzeczywistość dlatego tak ważne jest kształtowanie kompetencji cyfrowych, w tym umiejętności ...

Human Capital with Digital Skills in Europe

Human Capital with Digital Skills in Europe

Pomimo intensywnego rozwoju nowoczesnych technologii człowiek nadal pozostaje ważnym elementem zasobów gospodarczych krajów. To wiedza i umiejętności człowieka determinują rozwój przedsiębiorstw. Autor publikacji przedstawił ranking, w którym porównał wartość kapitału ludzkiego w poszczególnych krajach Europy.

Nowoczesna edukacja w Europie i na świecie w kontekście pandemii COVID-19 – przegląd danych

Nowoczesna edukacja w Europie i na świecie w kontekście pandemii COVID-19 – przegląd danych

Rozwój kompetencji cyfrowych jest współcześnie tematem priorytetowym, nad którym pochylają się wszyscy zainteresowani pozytywnymi efektami kształcenia w zmienionej przez pandemię rzeczywistości szkolnej. Autorzy publikacji pokazują wyniki badań dotyczących poziomu kompetencji cyfrowych uczniów zamieszkujących kraje Europy, stosunek kadry pedagogicznej do nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i probl...

KOMPETENCJE CYFROWE. PROGRAM SZKOLENIA STACJONARNEGOopis dobrej praktyki, broszura, program szkolenia

KOMPETENCJE CYFROWE. PROGRAM SZKOLENIA STACJONARNEGO

Łukasz Fiebich

Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu

Kompetencje cyfrowe stały się współcześnie kompetencjami kluczowymi, umożliwiającymi aktywne uczestnictwo w codziennym życiu i skuteczne realizowanie zadań z tego wynikających. Priorytetem edukacji jest więc kształcenie i doskonalenie umiejętności umożliwiających korzystanie z TIK. Publikowany materiał zawiera program  szkolenia przygotowanego i realizowanego przez Wyższą Szkołę Zarządzania i Admi...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja