Informatics Reference Framework for School
Cyfryzacja zmienia współczesny świat. Nowoczesne technologie wyznaczają trendy na rynku gospodarczym. Wyścig technologiczny trwa a społeczeństwo musi odpowiedzieć na wszystkie dynamiczne zmiany jakie dzieją się wraz z rozwojem technologicznym. System oświaty wyszedł naprzeciw potrzebom i wprowadził do szkół informatykę, przedmiot, którego celem kształcenia jest rozwój umiejętności myślenia komput...
Raport z ewaluacji końcowej projektu pilotażowego „Szkoła dla Innowatora”
Szkoła podlega systematycznym zmianom, a co się z tym wiąże prowadzi szereg działań, które mają usprawnić proces dydaktyczny i dopasować go do zmieniającej się rzeczywistości. Systematycznie dopasowuje metody i narzędzia pracy, indywidualizuje podejście do kształcenia i podnosi jakość procesu nauczania. Za procesem placówki stoi organ prowadzący oraz kadra zarządzająca i pedagogiczna, która reali...
Przestrzenie edukacji 21. Otwieramy szkołę! - Wprowadzenie
Innowacje są elementem współczesności, jesteśmy na co dzień świadkami wyścigu technologicznego, który dotyczy różnych środowisk, w tym edukacyjnego. Prezentowana publikacja zawiera wiele inspiracji i pomysłów, które mają wspierać środowisko edukacyjne w dążeniu do rozwoju. Niewątpliwie szkoła wymaga zmian, musi dopasować się do potrzeb rynku. Autorzy publikacji wskazują trendy w dydaktyce, sposób...
Przestrzeń w edukacji - poradnik dla szkół
Wraz ze zmianami jakie niesie rozwój cyfryzacji zmieniają się narzędzia i metody pracy w edukacji. Szkoła wychodzi z tradycyjnych standardów i dopasowuje się do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości. W publikowanym poradniku skierowanym do szkół dokonano analizy środowiska uczenia się w jakim funkcjonuje współczesny uczeń i wskazano kierunki rozwoju jakie musi obrać system oświaty aby spełnić w...
Technologie mobilne jako nośnik zmiany – w opinii nauczycieli z czterech krajów europejskich
Nowoczesne technologie są dziś elementem rzeczywistości. Rozwój nowoczesnych narzędzi jest dynamiczny i niejednokrotnie postępuje szybciej niż proces nabywania kompetencji umożliwiających aktywne i adekwatne do celów korzystanie z nich. W artykule przedstawiono cząstkowe wyniki badań, które miały na celu określenie zakresu wykorzystania nowoczesnych technologii przez nauczycieli i uczniów realizuj...
Skills for Service. Innovation and new Jobs Scenarios & Recommendations for 2030
Nowoczesne technologie są dziś elementem rzeczywistości, dynamicznie zmieniają gospodarkę, kształtują rynek pracy, wpływają na system oświaty i wskazują nowe trendy w dydaktyce. Publikowana prezentacja zawiera scenariusze i rekomendacje na rok 2030, które powinny ułatwić procesy wdrażania innowacji i nabywania kompetencji umożliwiających efektywne wykorzystanie technologii w codziennym życiu, pra...
Skills for industry fostering new services and jobs creation. Interim report
Rozwój nowoczesnych technologii otworzył nowe możliwości w wielu obszarach społeczno-gospodarczych a dynamiczne wdrażanie innowacji technologicznych zmieniło rynek pracy i nauki. Kształcenie kompetencji cyfrowych stało się nieodzownym elementem procesu kształcenia a poziom umiejętności determinuje dziś jakość i sposób życia. W publikowanym raporcie omówiono wpływ innowacji na gospodarkę i polityki...
Guidelines on Exploring and Adapting Learning Spaces in Schools
Szkoła mierzy się dziś z wieloma wyzwaniami, musi dopasować metody i narzędzia pracy do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości. W publikowanym materiale dokonano oceny potrzeb i oczekiwań związanych z dopasowaniem przestrzeni edukacyjnej do współczesnych wymagań oraz omówiono korzyści wynikające z adaptacji przestrzeni do nauki. Wskazano kluczowe problemy, z którymi borykają się szkoły i dyrektor...
Building learning labs and innovative learning spaces: Practical guidelines for school leaders and teachers
Innowacje są motorem napędowym wielu działań podejmowanych przez człowieka i wkraczają w kolejne obszary życia. Nie omijają również systemu oświaty, w którym sukcesywnie wprowadzają zmiany. Laboratorium Future Classroom Lab (FCL) w Brukseli zostało utworzone w 2012 roku przez European Schoolnet (EUN) i ma wspomagać nauczycieli i dyrektorów w działaniach umożliwiających reorganizację tradycyjnej pr...
Poza horyzont. Kurs na edukację. Przyszłość systemu rozwoju kompetencji w Polsce
Rozwój kompetencji cyfrowych stal się w ostatnich latach priorytetowym zadaniem edukacji, warunkującym jakość życia i bycia ludzi oraz kształt i rozwój gospodarki. Publikowany raport „Poza horyzont - Kurs na edukację. Przyszłość systemu rozwoju kompetencji w Polsce” powstał w ramach projektu „Budowa systemu kształtowania wiedzy, kompetencji i postaw warunkujących szanse rozwojowe Państwa Polskiego...