Wizja szkoły XXI wieku: kluczowe kompetencje nauczyciela a nowa funkcja edukacji
Współczesna szkoła zmaga się dziś z wieloma wyzwaniami jakie stawia przed nią zmieniająca się rzeczywistość. Musi dopasować metody i formy pracy do oczekiwań społeczeństwa informacyjnego i przygotować młodych wchodzących w życie ludzi do życia w świecie dynamicznych zmian. W publikacji przedstawiono wizję szkoły jako środowiska dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów i nauczycieli. Autorzy po...
Dzieci w kulturze mobilnej. Partycypacja, uczenie się i emancypacja pokolenia „cyfrowych tubylców”
Hussein Bougsiaa, Lucyna Kopciewicz
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Z uwagi na to, iż postęp techniczny zatacza coraz szersze kręgi, wchodzi w niemal wszystkie dziedziny życia i dotyczy coraz młodszej części naszego pokolenia autorzy publikacji podjęli próbę zdefiniowania pojęć wprowadzonych do słownika przez Marka Prensky’ego „cyfrowych tubylców” i „cyfrowych imigrantów” oraz scharakteryzowania tych dwóch grup społecznych. Podjęli dyskusję na temat konsekwencji j...