Biblioteka Cyfrowa

Wizja szkoły XXI wieku: kluczowe kompetencje nauczyciela a nowa funkcja edukacji

Wizja szkoły XXI wieku: kluczowe kompetencje nauczyciela a nowa funkcja edukacji

Współczesna szkoła zmaga się dziś z wieloma wyzwaniami jakie stawia przed nią zmieniająca się rzeczywistość. Musi dopasować metody i formy pracy do oczekiwań społeczeństwa informacyjnego i przygotować młodych wchodzących w życie ludzi do życia w świecie dynamicznych zmian. W publikacji przedstawiono wizję szkoły jako środowiska dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów i nauczycieli. Autorzy po...

Dzieci w kulturze mobilnej. Partycypacja, uczenie się i emancypacja pokolenia „cyfrowych tubylców”artykuł naukowy

Dzieci w kulturze mobilnej. Partycypacja, uczenie się i emancypacja pokolenia „cyfrowych tubylców”

Hussein Bougsiaa, Lucyna Kopciewicz

Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej

Z uwagi na to, iż postęp techniczny zatacza coraz szersze kręgi, wchodzi w niemal wszystkie dziedziny życia i dotyczy coraz młodszej części naszego pokolenia autorzy publikacji podjęli próbę zdefiniowania pojęć wprowadzonych do słownika przez Marka Prensky’ego „cyfrowych tubylców” i „cyfrowych imigrantów” oraz scharakteryzowania tych dwóch grup społecznych. Podjęli dyskusję na temat konsekwencji j...