Biblioteka Cyfrowa

Edukacja w modelu STEAM. Przewodnik dla nauczycieli

Edukacja w modelu STEAM. Przewodnik dla nauczycieli

Współczesna szkoła mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja. Współczesne dzieci mają dostęp do narzędzi cyfrowych niemal od kołyski więc można odnieść wrażenie, że wchodząc w etap edukacyjny posługują się narzędziami technologii cyfrowej  niezwykle sprawnie. Pandemia, która sprawiła, że szkoły musiały zmienić metody pracy i przenieść swoją działalność edukacyjną na platformy interne...

Open GLAM & education. Teacher’s and educator’s perspective on digital culture resources

Open GLAM & education. Teacher’s and educator’s perspective on digital culture resources

System oświaty mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami, które niesie cyfryzacja gospodarki i życia społecznego. Zmieniają się oczekiwania i rosną wymagania, którym sprostać muszą wszyscy bezpośrednio i pośrednio związani z placówkami edukacyjnymi. Publikowany raport przedstawia wyniki projektu badawczego Open GLAM & Education, który ma na celu wyjaśnienie znaczenia internetowych narzędzi, zas...

How technology is shaping learning in higher education

How technology is shaping learning in higher education

Pandemia zmieniła sposób funkcjonowania systemu oświaty i wprowadziła wiele zmian, które na trwałe zakorzeniły się jako nowe metody i formy nauczania. Badanie przeprowadzone przez McKinsey w 2021 r. pokazuje, jak funkcjonuje szkolnictwo wyższe po zmianach jakie wniosła cyfryzacja systemu oświaty. Analiza wyników pokazuje jak zmieniło się nauczanie, uczenie i sposób oceny w dobie pandemii. Wyniki b...

Remote education during the pandemic: the teacher's perspective

Remote education during the pandemic: the teacher's perspective

Edukacja w wielu krajach zmieniła się wraz z pojawieniem się zagrożenia epidemicznego wywołanego dynamiczną ekspansją wirusa SARS-COV-2. Dla wielu rządzących jedynym rozwiązaniem pozwalającym na ochronę przed zakażeniem było zatrzymanie jak największej ilości osób w domach. Publikowany raport zawiera informacje na temat tego, jak przeniesienie codziennych aktywności na platformy umożliwiające prac...

The use of ICT by ESL teachers working with young learners during the early COVID-19 pandemic in Poland

The use of ICT by ESL teachers working with young learners during the early COVID-19 pandemic in Poland

COVID-19 zmienił sposób funkcjonowania placówek edukacyjnych. Zmiany dotknęły zarówno nauczycieli, uczniów jak i rodziców dzieci, które z dnia na dzień stanęły przed koniecznością realizowania obowiązku szkolnego w formie zdalnej. W publikowanym artykule przedstawiono wyniki badań prowadzonych w Polsce podczas pierwszej fali pandemii, po zamknięciu większości placówek edukacyjnych. Wyniki badania ...

Edukacja zdalna w czasie pandemii COVID-19 w Polsce – mapa głównych szans i zagrożeńraport z badań

Edukacja zdalna w czasie pandemii COVID-19 w Polsce – mapa głównych szans i zagrożeń

Jacek Pyżalski, Natalia Walter

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Edukacja w czasach pandemii mierzy się z wieloma wyzwaniami. Konieczność dostosowania metod nauczania do nowych form przekazu wiedzy i umiejętności przysporzyła wielu problemów zarówno nauczycielom, uczniom jak i rodzicom. Problemem okazał się zarówno dostęp do narzędzi umożliwiających realizację edukacji online jak i poziom kompetencji uczestników procesu kształcenia realizowanego w formie zdalne...

The image of the transformation of learning brought by “1 device for 1 student with a high-speed network”

The image of the transformation of learning brought by “1 device for 1 student with a high-speed network”

Edukacja zdalna jest dziś elementem procesu kształcenia i umożliwia realizację nauki w sposób nieograniczony miejscem i czasem. W materiale wskazano zalety korzystania z możliwości jakie niesie nieograniczony dostęp do sieci w dydaktyce i poddano propozycje, które mogą wesprzeć system oświaty, zindywidualizować nauczanie, dopasować program do potrzeb i możliwości, rozbudzić zainteresowanie ucznia ...

Usługi publiczne w kryzysie: edukacja do zmiany

Usługi publiczne w kryzysie: edukacja do zmiany

Edukacja jest jednym z najważniejszych obszarów, w których funkcjonuje człowiek, ponieważ proces nauczania wielu towarzyszy nam od wczesnego dzieciństwa i trwa poprzez całe życie. Pandemia Covid-19 wprowadziła nowe zasady, które zmieniły sposób zarówno nauczania jak i uczenia się. Niemal z dnia na dzień szkoły zostały przeniesione z tradycyjnej przestrzeni klasowo-lekcyjnej do wirtualnego środowis...

Co zmieniło się w edukacji zdalnej podczas trwania pandemii?

Co zmieniło się w edukacji zdalnej podczas trwania pandemii?

Pandemia, którą wywołało pojawienie się i dynamiczne rozprzestrzenianie wirusa COVID-19 wprowadziła wiele zmian w codziennym życiu ludzi. Wywróciła do góry nogami utrwalony od lat sposób funkcjonowania. W publikowanym raporcie dokonano analizy zmian jakie zachodzą w ostatnich miesiącach w systemie oświaty, który dopasowuje się do potrzeb i oczekiwań jakie niesie pandemiczna codzienność. Wyniki  um...

RAPORT - Co zmieniło się w edukacji zdalnej podczas trwania pandemii?

RAPORT - Co zmieniło się w edukacji zdalnej podczas trwania pandemii?

Edukacja cyfrowa od kilku lat była elementem procesu kształcenia i sukcesywnie uzupełniała tradycyjny model dydaktyczny. Wraz z pojawieniem się i dynamicznym rozprzestrzenianiem pandemii wywołanej wirusem Covid-19 proces wdrażania nowoczesnych technologii do edukacji nabrał przyspieszenia a jakość narzędzi cyfrowych zaczęła mieć duży wpływ na efektywność kształcenia i jakość edukacji realizowanej ...