Edukacja w modelu STEAM. Przewodnik dla nauczycieli
Współczesna szkoła mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja. Współczesne dzieci mają dostęp do narzędzi cyfrowych niemal od kołyski więc można odnieść wrażenie, że wchodząc w etap edukacyjny posługują się narzędziami technologii cyfrowej niezwykle sprawnie. Pandemia, która sprawiła, że szkoły musiały zmienić metody pracy i przenieść swoją działalność edukacyjną na platformy interne...
Open GLAM & education. Teacher’s and educator’s perspective on digital culture resources
System oświaty mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami, które niesie cyfryzacja gospodarki i życia społecznego. Zmieniają się oczekiwania i rosną wymagania, którym sprostać muszą wszyscy bezpośrednio i pośrednio związani z placówkami edukacyjnymi. Publikowany raport przedstawia wyniki projektu badawczego Open GLAM & Education, który ma na celu wyjaśnienie znaczenia internetowych narzędzi, zas...
How technology is shaping learning in higher education
Pandemia zmieniła sposób funkcjonowania systemu oświaty i wprowadziła wiele zmian, które na trwałe zakorzeniły się jako nowe metody i formy nauczania. Badanie przeprowadzone przez McKinsey w 2021 r. pokazuje, jak funkcjonuje szkolnictwo wyższe po zmianach jakie wniosła cyfryzacja systemu oświaty. Analiza wyników pokazuje jak zmieniło się nauczanie, uczenie i sposób oceny w dobie pandemii. Wyniki b...
Remote education during the pandemic: the teacher's perspective
Edukacja w wielu krajach zmieniła się wraz z pojawieniem się zagrożenia epidemicznego wywołanego dynamiczną ekspansją wirusa SARS-COV-2. Dla wielu rządzących jedynym rozwiązaniem pozwalającym na ochronę przed zakażeniem było zatrzymanie jak największej ilości osób w domach. Publikowany raport zawiera informacje na temat tego, jak przeniesienie codziennych aktywności na platformy umożliwiające prac...
The use of ICT by ESL teachers working with young learners during the early COVID-19 pandemic in Poland
COVID-19 zmienił sposób funkcjonowania placówek edukacyjnych. Zmiany dotknęły zarówno nauczycieli, uczniów jak i rodziców dzieci, które z dnia na dzień stanęły przed koniecznością realizowania obowiązku szkolnego w formie zdalnej. W publikowanym artykule przedstawiono wyniki badań prowadzonych w Polsce podczas pierwszej fali pandemii, po zamknięciu większości placówek edukacyjnych. Wyniki badania ...
Edukacja zdalna w czasie pandemii COVID-19 w Polsce – mapa głównych szans i zagrożeń
Jacek Pyżalski, Natalia Walter
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Edukacja w czasach pandemii mierzy się z wieloma wyzwaniami. Konieczność dostosowania metod nauczania do nowych form przekazu wiedzy i umiejętności przysporzyła wielu problemów zarówno nauczycielom, uczniom jak i rodzicom. Problemem okazał się zarówno dostęp do narzędzi umożliwiających realizację edukacji online jak i poziom kompetencji uczestników procesu kształcenia realizowanego w formie zdalne...
The image of the transformation of learning brought by “1 device for 1 student with a high-speed network”
Edukacja zdalna jest dziś elementem procesu kształcenia i umożliwia realizację nauki w sposób nieograniczony miejscem i czasem. W materiale wskazano zalety korzystania z możliwości jakie niesie nieograniczony dostęp do sieci w dydaktyce i poddano propozycje, które mogą wesprzeć system oświaty, zindywidualizować nauczanie, dopasować program do potrzeb i możliwości, rozbudzić zainteresowanie ucznia ...
Usługi publiczne w kryzysie: edukacja do zmiany
Edukacja jest jednym z najważniejszych obszarów, w których funkcjonuje człowiek, ponieważ proces nauczania wielu towarzyszy nam od wczesnego dzieciństwa i trwa poprzez całe życie. Pandemia Covid-19 wprowadziła nowe zasady, które zmieniły sposób zarówno nauczania jak i uczenia się. Niemal z dnia na dzień szkoły zostały przeniesione z tradycyjnej przestrzeni klasowo-lekcyjnej do wirtualnego środowis...
Co zmieniło się w edukacji zdalnej podczas trwania pandemii?
Pandemia, którą wywołało pojawienie się i dynamiczne rozprzestrzenianie wirusa COVID-19 wprowadziła wiele zmian w codziennym życiu ludzi. Wywróciła do góry nogami utrwalony od lat sposób funkcjonowania. W publikowanym raporcie dokonano analizy zmian jakie zachodzą w ostatnich miesiącach w systemie oświaty, który dopasowuje się do potrzeb i oczekiwań jakie niesie pandemiczna codzienność. Wyniki um...
RAPORT - Co zmieniło się w edukacji zdalnej podczas trwania pandemii?
Edukacja cyfrowa od kilku lat była elementem procesu kształcenia i sukcesywnie uzupełniała tradycyjny model dydaktyczny. Wraz z pojawieniem się i dynamicznym rozprzestrzenianiem pandemii wywołanej wirusem Covid-19 proces wdrażania nowoczesnych technologii do edukacji nabrał przyspieszenia a jakość narzędzi cyfrowych zaczęła mieć duży wpływ na efektywność kształcenia i jakość edukacji realizowanej ...