Biblioteka Cyfrowa

Konkluzje Rady w sprawie wspierania dobrostanu w edukacji cyfrowej (2022/C 469/04)

Konkluzje Rady w sprawie wspierania dobrostanu w edukacji cyfrowej (2022/C 469/04)

Edukacja cyfrowa jest ważnym elementem systemu oświaty, który zapewnia każdemu obywatelowi prawo do kształcenia. Publikowany załącznik zawiera konkluzje Rady Unii Europejskiej w sprawie wspierania dobrostanu w edukacji cyfrowej. Wytyczne w nim zawarte określają ramy strategiczne w dziedzinie kształcenia i szkolenia oraz zalecenia Rady, które mają stanowić wytyczne w realizacji zadań systemu oświat...

Adult education needs inventory: Construction and application

Adult education needs inventory: Construction and application

Wraz z rozwojem technologii cyfrowych rośnie świadomość edukacyjna człowieka i coraz częściej proces kształcenia nie kończy się w wieku dwudziestu kilku lat ale trwa przez całe życie. Wymagania jakie stawia codzienność zmuszają do podejmowania aktywności edukacyjnych dostosowanych do potrzeb rynku. W publikacji dokonano analizy potrzeb edukacyjnych dorosłych i poddano ocenie poziom przygotowania e...

Two (complementary) ways to develop professional digital competences among pre-service teachers

Two (complementary) ways to develop professional digital competences among pre-service teachers

System oświaty mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami, które stawia przed nim cyfryzacja. Zmiany dotyczą zarówno metod pracy dydaktycznej jak i narzędzi dydaktycznych wykorzystywanych w procesie przekazywania i nabywania wiedzy i umiejętności. Autor artykułu podjął próbę oceny poziomu kompetencji cyfrowych nauczycieli, którzy są zobligowani do skutecznego i efektywnego wdrażania nowych medió...

Academic Offer of Advanced Digital Skills in 2020-21: International Comparison

Academic Offer of Advanced Digital Skills in 2020-21: International Comparison

Nowoczesne technologie są dziś elementem codzienności a rozwój gospodarczy opiera się na narzędziach IT, które usprawniają działanie w wielu obszarach społeczno-gospodarczych. Rozwijanie i kształtowanie kompetencji cyfrowych jest więc nadrzędną potrzebą, która pojawiła się wraz z rozwojem cyfryzacji.  W publikowanym raporcie zawarto informacje dotyczące kluczowych obszarów związanych z rozwojem cy...

Beliefs and Knowledge for Pre-Service Teachers’ Technology Integration during Teaching Practice: An Extended Theory of Planned Behavior

Beliefs and Knowledge for Pre-Service Teachers’ Technology Integration during Teaching Practice: An Extended Theory of Planned Behavior

Nowoczesne technologie są elementem współczesnej rzeczywistości. Wszystkie branże dopasowują model pracy do zmian związanych z technopolizacją. System oświaty jest jedną z tych branż, które muszą zmienić formy i metody pracy. Rola edukacji jest niezwykle ważna, szkoła musi przygotować młodych ludzi do życia i pracy w przyszłości. W publikowanym raporcie dokonano analizy poziomu przygotowania naucz...

Informatics Reference Framework for School

Informatics Reference Framework for School

Cyfryzacja zmienia współczesny świat. Nowoczesne technologie wyznaczają trendy na rynku gospodarczym.  Wyścig technologiczny trwa a społeczeństwo musi odpowiedzieć na wszystkie dynamiczne zmiany jakie dzieją się wraz z rozwojem technologicznym. System oświaty wyszedł naprzeciw potrzebom i wprowadził do szkół informatykę, przedmiot, którego celem kształcenia jest rozwój umiejętności myślenia komput...

Informatics education at school in Europe. Eurydice report

Informatics education at school in Europe. Eurydice report

Rozwój technologii cyfrowych wniósł zmiany do skostniałego systemu oświaty. Wprowadzono nowy przedmiot, który ma za zadanie przygotować uczniów do kompetentnego, świadomego i bezpiecznego korzystania z nowoczesnych narzędzi. Niniejszy raport zawiera analizę porównawczą poziomu edukacji informatycznej w różnych krajach Europy.

Edukacja w modelu STEAM. Przewodnik dla nauczycielipodręcznik

Edukacja w modelu STEAM. Przewodnik dla nauczycieli

Marlena Plebańska, Witold Kołodzieczyk

STEAMedukacja

Współczesna szkoła mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja. Współczesne dzieci mają dostęp do narzędzi cyfrowych niemal od kołyski więc można odnieść wrażenie, że wchodząc w etap edukacyjny posługują się narzędziami technologii cyfrowej  niezwykle sprawnie. Pandemia, która sprawiła, że szkoły musiały zmienić metody pracy i przenieść swoją działalność edukacyjną na platformy interne...

European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu

European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu

Kompetencje cyfrowe są współcześnie kompetencjami kluczowymi, które posiadać powinien każdy, kto chce aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym. Rozwój narzędzi cyfrowych sprawił, że wzrosła potrzeba kształcenia nowych cyfrowych umiejętności. Obowiązek edukacyjny w zakresie TIK dotyczy zarówno uczniów, którzy wchodzą w życie naturalnie nabywając umiejętności korzystania z dostępnych narzędzi cyfrow...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja