Biblioteka Cyfrowa

Principles of the Serious eLearning Manifestostreszczenie

Principles of the Serious eLearning Manifesto

Will Thalheimer, Michael Allen, Julie Dirksen, Clark Quinn

The Instigators

Pojawienie się wirusa Covid-19 wprowadziło wiele zmian w oświacie i tradycyjnym systemie kształcenia. Zarówno nauczyciele, uczniowie jak i rodzice musieli zmierzyć się z problemami jakie przyniosła zmiana formy kształcenia ze stacjonarnego, realizowanego w murach szkoły na system zdalny, w którym proces nabywania i przekazywania wiedzy oraz umiejętności odbywa się online, poprzez dostępne na rynku...

Serious eLearning Manifestowpis na blogu

Serious eLearning Manifesto

Will Thalheimer, Michael Allen, Julie Dirksen, Clark Quinn

The Instigators

Nowoczesne technologie są współcześnie elementem codziennego życia, a technopolizacja dynamicznie wkracza w kolejne obszary aktywności człowieka. Autorzy publikacji zachęcają wszystkich związanych z procesem kształcenia do podejmowania działań ukierunkowanych na rozwój umiejętności cyfrowych i tworzenie środowiska dydaktycznego przyjaznego dla ucznia, wspierającego jego rozwój, niezależnie od miej...

Does eLearning Work?  What the Scientific Research Says!raport ekspercki

Does eLearning Work? What the Scientific Research Says!

Will Thalheimer

Work-Learning Research, Inc.

Wraz z rozwojem technologicznym zmienia się edukacja. W proces kształcenia włącza się nowe narzędzia cyfrowe, które ułatwiają, usprawniają i uatrakcyjniają naukę. Jedną z nowych form kształcenia jest eLearning, nauczanie wspomagane nowoczesną technologia informatyczną. W publikowanym raporcie dokonano analizy skuteczności eLearningu w porównaniu z tradycyjnym nauczaniem realizowanym stacjonarnie w...

COVID-19: Are children able to continue learning during school closures?

COVID-19: Are children able to continue learning during school closures?

Pandemia z jaką zmaga się dziś niemal cały świat wprowadziła duże zamieszanie w wielu obszarach. Z dnia na dzień zamknięto placówki oświatowe, instytucje państwowe i wiele prywatnych działalności. Dużą część aktywności przeniesiono do przestrzeni wirtualnej, która pozwala w bezpieczny sposób kontynuować pracę i naukę z zachowaniem izolacji, która ogranicza rozprzestrzenianie się zagrażającego zdro...

Elearning#1 notatki zorganizowanepodręcznik, opis dobrej praktyki

Elearning#1 notatki zorganizowane

Piotr Peszko

Wydaje.pl

Nowe media stały dziś narzędziem codziennego użytku, komputer podłączony do sieci jest urządzeniem, bez którego wielu nie wyobraża sobie dziś życia. W dobie koronawirusa niezwykle skutecznym narzędziem, które umożliwiło nauczanie i szkolenie ma odległość stał się eLearning. Otworzył nowe możliwości uzupełnienia w czasach pandemii kształcenia tradycyjnego. W publikacji dokonano analizy roli e-learn...

Digital Literacy in the Area of e-Safety among Teachers (Second Stage of the Primary School) in Poland

Digital Literacy in the Area of e-Safety among Teachers (Second Stage of the Primary School) in Poland

W czasach kiedy technologie stały się elementem codziennej rzeczywistości potrzeba edukacji w zakresie kompetencji cyfrowych stała się jedną z podstawowych potrzeb edukacyjnych. Nie chodzi tylko o przygotowanie użytkownika do sprawnej obsługi technicznej dostępnych narzędzi cyfrowych ale również o przygotowanie go do świadomego, krytycznego odbioru dostępnych treści, kształtowanie kompetencji zwią...

E-Learning Trends 2019

E-Learning Trends 2019

Technologie informacyjno – komunikacyjne stały się elementem dnia codziennego niemal każdego człowieka. Aktualnie, w dobie szybkiego rozwoju technologii przeprowadza się wiele badań i analiz dotyczących roli TIK na kolejnych etapach życia człowieka i w poszczególnych obszarach, wpływu na sposób funkcjonowania i postrzegania rzeczywistości, korzyści i zagrożeń związanych z korzystaniem z technologi...

eLearning: Designing Tomorrow's Education. Report on the consultation workshops "Digital Literacy"dokument Komisji Europejskiej

eLearning: Designing Tomorrow's Education. Report on the consultation workshops "Digital Literacy"

Komisja Europejska

Komisja Europejska

Nowoczesne technologie stały się elementem codziennego życia człowieka. Duża część społeczeństwa nie wyobraża sobie funkcjonowania bez ich udziału. Publikowany materiał zawiera sprawozdanie z warsztatów, w których uczestniczyli zaproszeni eksperci zainteresowani działaniami  dotyczącymi współpracy europejskiej na rzecz efektywnej integracji technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji i szk...

eLearning Papers  Nr 12 ▪ luty 2009numer czasopisma

eLearning Papers Nr 12 ▪ luty 2009

Nikitas Kastis, Roberto Carneiro

portal Komisji Europejskiej elearningeuropa.info

W prezentowanym numerze czasopisma eLearning Papers zawarte zostały artykuły podejmujące tematykę alfabetyzacji cyfrowej w czasach dynamicznych zmian i ekspansji nowoczesnych technologii w codzienne życie człowieka. W pierwszej publikacji przedstawiono trzypoziomowy model cyfrowej alfabetyzacji, określono jej rolę i związek z edukacją osób starszych, przed którymi stoi wiele wyzwań i barier związa...