Biblioteka Cyfrowa

Kwartalnik ZSK 3/2022

Kwartalnik ZSK 3/2022

W trzecim numerze kwartalnika ZSK autorzy kolejnych artykułów poruszają zagadnienia dotyczące szeroko rozumianej przedsiębiorczości. Kolejne publikacje pokazują nowe wymiary przedsiębiorczości i wskazują możliwości jakie niesie edukacja dorosłych w kontekście kształcenia całożyciowego, umożliwiającego doskonalenie umiejętności kluczowych w przyszłości. Eksperci podejmują próbę odpowiedzi na pytani...

Two (complementary) ways to develop professional digital competences among pre-service teachersreferat, materiały konferencyjne

Two (complementary) ways to develop professional digital competences among pre-service teachers

Łukasz Tomczyk

System oświaty mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami, które stawia przed nim cyfryzacja. Zmiany dotyczą zarówno metod pracy dydaktycznej jak i narzędzi dydaktycznych wykorzystywanych w procesie przekazywania i nabywania wiedzy i umiejętności. Autor artykułu podjął próbę oceny poziomu kompetencji cyfrowych nauczycieli, którzy są zobligowani do skutecznego i efektywnego wdrażania nowych medió...

Academic Offer of Advanced Digital Skills in 2020-21: International Comparisonraport z badań, publikacja Komisji Europejskiej

Academic Offer of Advanced Digital Skills in 2020-21: International Comparison

M. López Cobo, G. De Prato, R. Righi, S. Samoili, M. Cardona, M. Vázquez-Prada Baillet, M. Papazoglou

Publications Office of the European Union

Nowoczesne technologie są dziś elementem codzienności a rozwój gospodarczy opiera się na narzędziach IT, które usprawniają działanie w wielu obszarach społeczno-gospodarczych. Rozwijanie i kształtowanie kompetencji cyfrowych jest więc nadrzędną potrzebą, która pojawiła się wraz z rozwojem cyfryzacji.  W publikowanym raporcie zawarto informacje dotyczące kluczowych obszarów związanych z rozwojem cy...

Estimation of supply and demand of tertiary education places in advanced digital profiles in the EUraport z badań, publikacja Komisji Europejskiej

Estimation of supply and demand of tertiary education places in advanced digital profiles in the EU

G. De Prato, G. Alaveras, R. Righi, S. Samoili, L.W. Ziemba, M. Cardona, A. Gómez Losada, A. López-Cobo, M. Vázquez-Prada Baillet

Publications Office of the European Union

Rynek pracy zmienia się wraz z rozwojem technologii i cyfryzacją kolejnych obszarów działalności ludzkiej. W publikowanym raporcie dokonano analizy możliwości edukacyjnych jakie oferują szkoły wyższe krajów UE, Wielkiej Brytanii oraz Norwegii i porównano zgodność oferty edukacyjnej z zapotrzebowaniem rynków pracy.

Academic offer and demand for advanced profiles in the EU. Artificial Intelligence, High Performance Computing and Cybersecurity,raport z badań, publikacja Komisji Europejskiej

Academic offer and demand for advanced profiles in the EU. Artificial Intelligence, High Performance Computing and Cybersecurity,

M. López Cobo, G. De Prato, G. Alaveras, R. Righi, S. Samoili, J. Hradec, L.W. Ziemba, K. Pogorzelska, M. Cardona

Publications Office of the European Union

Rozwój technologii cyfrowych niesie potrzebę kształtowania kompetencji umożliwiających sprawne i efektywne wykorzystanie narzędzi cyfrowych w codziennym życiu. W publikowanym raporcie dokonano analizy możliwości edukacyjnych jakie oferuje system oświaty w odpowiedzi na potrzeby wyrównywania szans na zmieniającym się rynku. Analizie poddano ofertę edukacyjną z jaką mogą się spotkać zainteresowani k...

Beliefs and Knowledge for Pre-Service Teachers’ Technology Integration during Teaching Practice: An Extended Theory of Planned Behavior

Beliefs and Knowledge for Pre-Service Teachers’ Technology Integration during Teaching Practice: An Extended Theory of Planned Behavior

Nowoczesne technologie są elementem współczesnej rzeczywistości. Wszystkie branże dopasowują model pracy do zmian związanych z technopolizacją. System oświaty jest jedną z tych branż, które muszą zmienić formy i metody pracy. Rola edukacji jest niezwykle ważna, szkoła musi przygotować młodych ludzi do życia i pracy w przyszłości. W publikowanym raporcie dokonano analizy poziomu przygotowania naucz...

Dydaktyka rozwoju kompetencji przyszłości

Dydaktyka rozwoju kompetencji przyszłości

Jędrzej Witkowski

Umiejętności zawsze były czymś ważnym, ich poziom determinował jakość życia ponieważ umożliwiał wykonywanie zadań i rozwiązywanie problemów. Dziś w czasach rewolucji cyfrowej i zmian jakie niesie podnoszenie kompetencji i doskonalenie umiejętności nabrało szerszego znaczenia. W publikacji dokonano analizy kompetencji kluczowych współcześnie, omówiono sposoby rozwijania kompetencji u uczniów i  wsk...

Promoting e-skills training for a diverse tech workforce. Country report for Poland

Promoting e-skills training for a diverse tech workforce. Country report for Poland

Rynek pracy zmienia się. Dziś czynności wykonywane do niedawna przez człowieka są zastępowane przez nowoczesne urządzenia cyfrowe. Wraz z rozwojem technologii cyfrowych zmienia się rola pracownika w zakładzie pracy. Coraz częściej wymaga się od pracownika kompetencje, które umożliwiają sprawne i kompetentne korzystanie z narzędzi IT. Branża ICT rozwija się, jednak na rynku specjalistów w tym zakre...

Informatics Reference Framework for School

Informatics Reference Framework for School

Judith Gal-Ezer

Cyfryzacja zmienia współczesny świat. Nowoczesne technologie wyznaczają trendy na rynku gospodarczym.  Wyścig technologiczny trwa a społeczeństwo musi odpowiedzieć na wszystkie dynamiczne zmiany jakie dzieją się wraz z rozwojem technologicznym. System oświaty wyszedł naprzeciw potrzebom i wprowadził do szkół informatykę, przedmiot, którego celem kształcenia jest rozwój umiejętności myślenia komput...

Edukacja w modelu STEAM. Przewodnik dla nauczycieli

Edukacja w modelu STEAM. Przewodnik dla nauczycieli

Witold Kołodzieczyk

Współczesna szkoła mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja. Współczesne dzieci mają dostęp do narzędzi cyfrowych niemal od kołyski więc można odnieść wrażenie, że wchodząc w etap edukacyjny posługują się narzędziami technologii cyfrowej  niezwykle sprawnie. Pandemia, która sprawiła, że szkoły musiały zmienić metody pracy i przenieść swoją działalność edukacyjną na platformy interne...