Konkluzje Rady w sprawie wspierania dobrostanu w edukacji cyfrowej (2022/C 469/04)
Edukacja cyfrowa jest ważnym elementem systemu oświaty, który zapewnia każdemu obywatelowi prawo do kształcenia. Publikowany załącznik zawiera konkluzje Rady Unii Europejskiej w sprawie wspierania dobrostanu w edukacji cyfrowej. Wytyczne w nim zawarte określają ramy strategiczne w dziedzinie kształcenia i szkolenia oraz zalecenia Rady, które mają stanowić wytyczne w realizacji zadań systemu oświat...
Two (complementary) ways to develop professional digital competences among pre-service teachers
System oświaty mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami, które stawia przed nim cyfryzacja. Zmiany dotyczą zarówno metod pracy dydaktycznej jak i narzędzi dydaktycznych wykorzystywanych w procesie przekazywania i nabywania wiedzy i umiejętności. Autor artykułu podjął próbę oceny poziomu kompetencji cyfrowych nauczycieli, którzy są zobligowani do skutecznego i efektywnego wdrażania nowych medió...
Estimation of supply and demand of tertiary education places in advanced digital profiles in the EU
Rynek pracy zmienia się wraz z rozwojem technologii i cyfryzacją kolejnych obszarów działalności ludzkiej. W publikowanym raporcie dokonano analizy możliwości edukacyjnych jakie oferują szkoły wyższe krajów UE, Wielkiej Brytanii oraz Norwegii i porównano zgodność oferty edukacyjnej z zapotrzebowaniem rynków pracy.
Stan i możliwości rozwoju kadr specjalistów IT w Polsce
Branża IT jest najszybciej rozwijającą się branżą gospodarczą ostatnich lat. Systematycznie rośnie popyt na specjalistów IT, którzy wypełnią luki na rynku pracy. W publikacji wskazano czynniki wpływające na liczbę pracowników IT na rynku oraz poziom ich kompetencji, dokonano analizy wyników badań dotyczących zatrudnienia w zawodach związanych z branżą ICT, określono stan zatrudnienia oraz poziom ...
SOFTWARE AND HARDWARE IN THE WORK OF THE MODERN TEACHER IN THE INFORMATION SOCIETY
Współczesna szkoła zmienia się, dopasowuje narzędzia pracy do potrzeb zmieniającego się rynku i wymagań jakie niesie cyfryzacja kolejnych obszarów gospodarki. Wdrażanie technologii do skostniałego systemu oświaty wiąże się z wieloma wyzwaniami. Wyposażenie szkół w nowoczesne narzędzia cyfrowe rodzi potrzeby związane z wyposażeniem uczniów i nauczycieli w kompetencje umożliwiające efektywne wykor...
A Perceptional Analysis of BYOD (Bring Your Own Device) for Educational or Workplace Implementations in a South Korean Case
Nowoczesne technologie stały się elementem codziennego życia. Narzędzia cyfrowe wykorzystywane są zarówno w nauce jak i w pracy. Coraz częściej wykorzystuje się urządzenia przenośne, które mogą być dostępne w każdym miejscu i w każdym czasie. Popularny staje się trend, w którym urządzenia prywatne są wykorzystywane również zawodowo w pracy czy w szkole. W publikacji dokonano analizy sytuacji związ...
SURVEY OF SCHOOLS: ICT IN EDUCATION. COUNTRY PROFILE: POLAND
European Schoolnet, University of Liege
European Schoolnet
System oświaty w Polsce wszedł w nową erę, w której narzędzia cyfrowe odgrywają ważną rolę dydaktyczną. Coraz częściej i coraz chętniej nowoczesne technologie są wykorzystywane jako narzędzia wsparcia dydaktycznego w procesie nabywania i przekazywania wiedzy i umiejętności. W publikowanym raporcie opracowanym przez European Schoolnet i University of Liège dokonano analizy roli ICT w polskim system...
Digitalisation of Schools from the Perspective of Teachers’ Opinions and Experiences: The Frequency of ICT Use in Education ...
Łukasz Tomczyk, Michał Szyszka, Aneta Maria Kochanowicz
MDPI
Cyfryzacja jest elementem rozwoju cywilizacyjnego i dotyka coraz szerzej kolejnych obszarów społeczno-gospodarczych. Coraz dynamiczniej wkracza również w obszar edukacji, która do niedawna opierała się na tradycyjnych narzędziach i metodach pracy. Choć cyfryzacja edukacji stała się faktem wciąż budzi kontrowersje i ma zarówno zwolenników jak i przeciwników. W publikacji dokonano analizy postaw j...
Raport Końcowy. Badanie pracodawców z branży ICT
Maciej Maj, Joanna Jaworska, Oliwia Mazan
Ministerstwo Cyfryzacji, AI Tech Akademia Innowacyjnych Zastosowań Technologii Cyfrowych
Branża IT jest prężnie funkcjonującym działem gospodarki, który systematycznie rozrasta się i otwiera nowe możliwości. Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rośnie zapotrzebowanie na specjalistów posiadających kompetencje na miarę potrzeb. Niniejszy raport jest częścią projektu, na który składają się badania stanu i zapotrzebowania na specjalistów ICT w Polsce, w szczególności w odniesieniu do ...
Raport Końcowy. Badanie potencjalnych kandydatów na studia projektu AI Tech
Nowoczesne narzędzia są elementem współczesnej rzeczywistości. Wraz z rozwojem technologii cyfrowych rośnie potrzeba kształcenia i doskonalenia kompetencji umożliwiających aktywne i efektywne wykorzystanie ich w codziennym życiu. Publikowane badanie zostało zrealizowane w celu rozpoznania stanu, potrzeb i barier rynku z perspektywy uczelni predysponowanych do prowadzenia studiów projektu AI Tech. ...