TIK A WSPÓŁCZESNA SZKOŁA – CZYLI JAK SKUTECZNIE KORZYSTAĆ Z TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH W PROCESIE KSZTAŁCENIA?

Opublikowano:

Technologia komunikacyjna ma ogromne znaczenie we współczesnym świecie. Jest istotnym elementem funkcjonowania w społeczeństwie. Zmiany jakich jesteśmy świadkami na przełomie ostatnich lat pokazują, że rozwój TIK przyczynił się do nieodwracalnych zmian na wielu płaszczyznach życia współczesnego człowieka. Celem rozważań podjętych w publikacji jest konieczność pokazania i uzasadnienia potrzeby wdrażania technologii informacyjno-komunikacyjnej do procesu kształcenia. Na szczególną uwagę zasługuje model SAMR, który prezentuje możliwości wykorzystywania nowych technologii w procesie nauczania i uczenia, wyjaśnia również jakie zmiany zachodzą w nauczaniu wykorzystującym narzędzia TIK w celu uzupełnienia tych tradycyjnych. Model SAMAR pokazuje w jaki sposób TIK wpływa na proces kształcenia zarówno z perspektywy nauczyciela jak i ucznia. Prezentując model SAMAR autor odnosi się do taksonomii celów kształcenia Blooma, daje nauczycielom wskazowi, które prawidłowo wdrożone pomogą skutecznie łączyć nowoczesne technologie, wynikające z wymogów stawianych przez współczesne realia z tradycyjnym warsztatem pracy.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
10.15584/eti.2016.1.15
ISSN:
2080-9069, 2450-9221 online
Autor:
Agata Banasik
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Rok wydania:
2016
Miejsce wydania:
Rzeszów
Typ zasobu:
artykuł naukowy
Język:
polski