WYKORZYSTANIE NOWOCZESNYCH METOD WSPIERANYCH TIK W PRACY Z UCZNIEM MŁODSZYM

Opublikowano:

Cyfrowe narzędzia wypierają powoli tradycyjne, które z powodzeniem wykorzystywało pokolenie urodzone zanim one powstały. Ekspansja w dziedzinie nowoczesnych technologii dotyczy wielu obszarów funkcjonowania, w tym również edukacji. W artykule poddano refleksji problem wykorzystania nowoczesnych metod wspieranych TIK w pracy z młodszym uczniem. Zwrócono uwagę korzyści wynikające z łączenia tradycyjnej metody nauczania z nowoczesnymi pomocami dydaktycznymi oraz na konieczność wzbogacania tradycyjnych metod przekazywania informacji o te nowoczesne, oparte na technologii informacyjno-komunikacyjnej, które niewątpliwie uatrakcyjniają proces nabywania wiedzy. W publikacji znalazły się sugestie dotyczące tego, jak zastosować nowoczesne metody w pracy z młodszym uczniem. Przedstawiono autorskie propozycje wykorzystania narzędzi technologii informacyjnych i komunikacyjnych w trakcie prowadzenia zajęć. Autor zaprezentował przykładowy harmonogram działań edukacyjnych przygotowany w oparciu o scenariusz prowadzenia lekcji z e-podręcznikiem.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
http://iwe.mat.umk.pl/iwe2017/materials/art2017/05.pdf
Autor:
Agnieszka Rygielska
Wydawca:
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Rok wydania:
2017
Miejsce wydania:
Toruń
Typ zasobu:
artykuł naukowy
Język:
polski