WIZJA SZKOŁY XXI WIEKU: KLUCZOWE KOMPETENCJE NAUCZYCIELA A NOWA FUNKCJA EDUKACJI

Opublikowano:

Współczesna szkoła zmaga się dziś z wieloma wyzwaniami jakie stawia przed nią zmieniająca się rzeczywistość. Musi dopasować metody i formy pracy do oczekiwań społeczeństwa informacyjnego i przygotować młodych wchodzących w życie ludzi do życia w świecie dynamicznych zmian. W publikacji przedstawiono wizję szkoły jako środowiska dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów i nauczycieli. Autorzy podkreślają, że integracja technologii do edukacji umożliwia stworzenie warunków sprzyjających osiągnięciu celu edukacji na miarę potrzeb XXI wieku. W publikacji dokonano analizy roli nauczyciela w dobie zmian i zdefiniowano kompetencje kluczowe, stanowiące podstawę skutecznych i świadomych działań edukacyjnych na rzecz rozwoju ucznia.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/10623/1/43-64.pdf
ISSN:
978-83-232-2691-8
Autor:
Sławomir Jabłoński, Julita Wojciechowska
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu
Rok wydania:
2013
Miejsce wydania:
Poznań
Typ zasobu:
artykuł naukowy
Język:
polski
Format:
pdf