TEACHERS’ EMPHASIS ON DEVELOPING STUDENTS’ DIGITAL INFORMATION AND COMMUNICATION SKILLS (TEDDICS): A NEW CONSTRUCT IN 21ST CENTURY EDUCATION.
Opublikowano:Postęp w dziedzinie nowych technologii stał się elementem rozwoju społeczeństwa. Zmiany jakie ekspansja TIK wnosi w codzienne życie człowieka dokonują się niemal we wszystkich obszarach w jakich funkcjonuje, a kompetencje cyfrowe stały się jednymi z najważniejszych umiejętności XXI wieku. Nowe technologie ułatwiają dostęp do informacji, wyszukiwanie ich w sieci za pomocą nowoczesnych narzędzi jest stosunkowo łatwe i nie wymaga dużego nakładu czasu. Problemem staje się umiejętność wyszukiwania treści wartościowych i ocena ich wiarygodności. Kształcenie i doskonalenie umiejętności cyfrowych uwzględniające wiedzę, przekonania, postawy i wartości jest współcześnie priorytetem systemu edukacji. W publikacji omówiono założenia projektu TEDDICS, którego zadaniem była ocena umiejętności cyfrowych młodego pokolenia. Ocenie poddano również stopień wykorzystania technologii cyfrowych zarówno w szkole podczas zajęć lekcyjnych jak i poza szkolą oraz częstotliwość korzystania z ICT przez uczniów i nauczycieli. Wyniki prowadzonego badania ukazują związek między praktyką w klasie, podejściem do wykorzystania TIK przez nauczycieli a umiejętnościami cyfrowymi uczniów.
https://www.researchgate.net/publication/283087050_Teachers%27_Emphasis_on_Developing_Students%27_Digital_Information_and_Communication_Skills_TEDDICS, DOI: 10.1016/j.compedu.2015.10.006
Fazilat Siddiq, Ronny Scherer, Jo Tondeur
Elsevier Ltd.
2016
Amsterdam, Holandia
artykuł naukowy
angielski