DIFFERENT USER GROUPS OF UNIVERSITY STUDENTS AND THEIR ICT COMPETENCE: EVIDENCE FROM THREE COUNTRIES IN CENTRAL EUROPE

Opublikowano:

Młodzi ludzie wychowani w środowisku cyfrowym różnią się zdecydowanie w podejściu do wykorzystania nowoczesnych technologii niż pokolenie ich rodziców czy wychowawców. Młodzi wykorzystują technologie w codziennym życiu, pracy, nauce i rozrywce. W publikacji dokonano analizy badań, których celem było ukazanie jak w rzeczywistości młode pokolenie korzysta z technologii, do jakich celów wykorzystuje nowoczesne narzędzia i jaki jest poziom ich kompetencji ICT. Określenie poziomu kompetencji ICT pozwoli sprawdzić jak uczniowie w rzeczywistości wykorzystują ICT i ocenić, czy młode pokolenie jest gotowe do wzięcia odpowiedzialności za świadomy bezpieczny udział w cyfrowej rzeczywistości w społeczeństwie opartym na wiedzy. Jak wynika z analizy danych postęp technologii informacyjno-komunikacyjnych ma duży wpływ na rozwój młodych ludzi i działania przez nich podejmowane zarówno te, związane ze szkołą i domem jak i te, które będą decydować o ich przyszłym życiu. Badania dowodzą, że umiejętności ICT są dla nich niezwykle istotne a ich niedostatek ogranicza możliwości edukacyjne. Wskazują również, że bez podstawowych umiejętności ICT współcześni studenci nie są w stanie skutecznie uczyć się na uczelniach wyższych a sieci społecznościowe i korzystanie z telefonów komórkowych odgrywa ważną rolę w ich codziennym życiu.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
http://oaji.net/articles/2017/987-1539418548.pdf
ISSN:
1648-3898, 2538-7138
Autor:
Łukasz Tomczyk, Ludvík Eger, Milan Klement, Mária Pisoňová, Gabriela Petrová
Wydawca:
Scientia Socialis Ltd
Rok wydania:
2018
Miejsce wydania:
Litwa
Typ zasobu:
artykuł prasowy
Język:
angielski
Format:
pdf