RAMY KOMPETENCJI CYFROWYCH DLA KONSUMENTÓW
Opublikowano:Otwarty i szeroki dostęp do towarów i usług internetowych jest jednym z celów Komisji Europejskiej, dbającej o jednolity dostęp do rynku cyfrowego dla wszystkich obywateli. Prezentowany materiał zawiera europejskie ramy kompetencji cyfrowych dla konsumentów, inaczej „DigCompConsumers”, które stanowią ramy odniesienia regulujące prace na rzecz poprawy kompetencji cyfrowych konsumentów. Publikacja jest sprawozdaniem naukowym mającym stanowić wsparcie dla działań na rzecz podnoszenia jakości życia obywateli oraz proces kształtowania polityki europejskiej. Wskazanie ram kompetencji cyfrowych dla konsumentów jest określeniem kompetencji, których konsument potrzebuje, aby mógł aktywnie, bezpiecznie i asertywnie funkcjonować na rynku cyfrowym. Prezentowany dokument jest pierwszą wersją ram odniesienia kompetencji cyfrowych dla konsumentów. Sprawozdanie ma charakter teoretyczny i pojęciowy. Autorzy żywią nadzieją, że doświadczenia i praktyki na etapie realizacji celów będą modyfikowane i dostosowywane do potrzeb a podejmowane działania w ramach wytyczonych ram przyczynią się do sukcesywnego podnoszenia umiejętności cyfrowych obywateli, a co za tym idzie większego zaangażowania i udziału w codziennym życiu w społeczeństwie cyfrowym i w gospodarce cyfrowej.
1831-9424
http://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC103155/lfna28133pln.pdf, 10.2791/678849
Anusca Ferrari, Barbara Brečko
Ośrodek Naukowy JRC - Wspólne Centrum Badawcze
2016
Luksemburg
komunikat Komisji Europejskiej
polski
978-92-79-65740-5