CYFRYZACJA SZKOŁY A JAKOŚĆ EDUKACJI

Opublikowano:

Współcześnie toczy się wiele dyskusji na temat kształtu systemu oświaty w kontekście zmian jakie niesie ze sobą ekspansja nowoczesnych technologii. Szkoła stoi przed koniecznością ewolucji, która uzupełni jej tradycyjny model o elementy technologii cyfrowej. Ministerstwo Edukacji wraz Ministerstwem Cyfryzacji przygotowuje systematycznie projekty, materiały i dokumenty umożliwiające wdrażanie nowoczesnych technologii do systemu oświaty w celu poprawy jakości nauczania. W artykule przybliżono zakres podejmowanych działań na przykładzie projektu „Cyfrowa Szkoła”, dokonano oceny reformy oświaty i działań jakie dotychczas przeprowadzono. Podkreślono konieczność zmiany sposobu funkcjonowania współczesnej szkoły i zmiany podejścia do procesu rozbudowywania tradycyjnego sposobu nabywania i przekazywania wiedzy i informacji o elementy wspomagające jej cyfryzację. Postęp technologiczny wymusza zmiany, które nie mogą ominąć edukacji, dziś rozszerzanej z uwagi na wymogi cywilizacyjne nie tylko o nowe metody, formy i treści ale również zakres. Dziś coraz częściej dorośli stają przed koniecznością podnoszenia i uzupełniania wiedzy i kwalifikacji. Ważne aby już od wczesnych lat szkoła wspierana cyfrowo przygotowywała uczniów do umiejetnego funkcjonowania w zmieniającej się rzeczywistości.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
http://www.ktime.up.krakow.pl/symp2012/referaty_2012_10/konieczn.pdf
Autor:
Marek Konieczniak
Wydawca:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Rok wydania:
2012
Miejsce wydania:
Kraków
Typ zasobu:
referat
Język:
polski
Format:
pdf