EDUKACJA INFORMATYCZNA W NOWEJ PODSTAWIE PROGRAMOWEJ
Opublikowano:Szkoła jest miejscem, które obok i we współpracy z rodziną przygotowuje dzieci do sprawnego funkcjonowania w społeczeństwie. Dziś zadanie to jest o tyle trudniejsze, że zdecydowanie zmieniły się priorytety w potrzebach kształcenia a współczesna oświata na bieżąco w związku z dynamiką zmian musi dostosowywać program nauczania do oczekiwania i wymagań społeczeństwa informacyjnego. Do niedawna komputery wykorzystywane były wyłącznie do skomplikowanych obliczeń matematycznych, dziś zdecydowanie zmieniła się ich rola w edukacji. Autorzy materiału dokonują charakterystyki informatyki i technologii informacyjnej w kontekście jej rozwoju na przestrzeni lat. Prezentowany materiał wskazuje rolę edukacji w podnoszeniu i doskonaleniu umiejętności sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w codziennym życiu. Wskazuje zmiany jakie dokonały się wraz ze zmianą podstawy programowej w zakresie edukacji informatycznej oraz opracowane przez MEN kierunki działań dotyczących systemu kształcenia w Polsce na lata 2010-2013 z perspektywą do 2020 roku, których celem jest przede wszystkim przygotowanie dzieci i młodzieży do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym, w szczególności z wykorzystaniem najnowszych technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Zmieniające się potrzeby w zakresie kompetencji cyfrowych stawiają przed oświatą kolejne zadania. Analiza stanu systemu kształcenia w Polsce w odniesieniu dokumentów unijnych i krajowych wskazuje potrzebę określenia jednolitej strategii zmierzającej do podnoszenie poziomu przygotowania dzieci i młodzieży oraz szkoły jako instytucji do funkcjonowania w zmieniającej się rzeczywistości.
http://www.bc.ore.edu.pl/Content/141/Edukacja+informatyczna+w+nowej+podstawie+programowej+-+Maciej+M.+Sys%C5%82o.pdf
Maciej M. Sysło, Wanda Jochemczyk
Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli
2009
Warszawa
poradnik
polski