E-PODRĘCZNIKI I „CYFROWA SZKOŁA” – WYNIKI ANKIETY
Opublikowano:W ramach rządowego programu rozwijania kompetencji cyfrowych dzieci i nauczycieli „Cyfrowa Szkoła” szkoły zaczęto wyposażać w nowoczesne środki dydaktyczne. Jednym z narzędzi wspomagających pracę nauczyciela jest e-podręcznik, który otwiera dostęp do cyfrowych zasobów edukacyjnych, umożliwia łączenie tradycyjnej lekcji z interaktywnymi zadaniami, uatrakcyjniającymi przekaz. Ministerstwo Edukacji Narodowej i Ośrodek Rozwoju Edukacji przeprowadziły ankiety mające na celu zbadanie opinii rodziców, nauczycieli, uczniów i innych zainteresowanych na temat e-podręczników, możliwości jakie wiążą się z korzystaniem z nich oraz na temat dotychczasowego wykorzystania treści cyfrowych w edukacji. Wyniki ankiety dostępne są w przygotowanym przez MEN o ORE opracowaniu. Respondenci odpowiadali na liczne pytania dotyczące zarówno opinii o narzędziu, kosztów związanych z wdrożeniem go do placówek, jak i zagadnieniami dotyczącymi możliwości ich praktycznego wykorzystania i funkcjonalnością. Jak pokazują wyniki ankiet e-podręcznik sprawdza się w praktyce, dla większości ankietowanych otwarte zasoby edukacyjne są praktycznymi narzędziami w codziennej pracy, tylko nieliczni deklarowali niechęć do korzystania z nich.
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiosufVnq7bAhWFRhQKHaU_BCsQFggoMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.epodr
Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ośrodek Rozwoju Edukacji
2012
Warszawa
raport z badań
polski