STANOWISKO POLSKICH WYDAWCÓW PODRĘCZNIKÓW ZRZESZONYCH W POLSKIEJ IZBIE KSIĄŻKI ZANIEPOKOJONYCH KSZTAŁTEM PILOTAŻU PROGRAMU „CYFROWA SZKOŁA”
Opublikowano:Ministerialny program „Cyfrowa szkoła” wdrażany w latach 2012-2013 ma na celu rozwijanie kompetencji zarówno wśród uczniów jak i nauczycieli w zakresie stosowania technologii komunikacyjno-informacyjnych. Projekt realizowany jest skutecznie w polskich szkołach, a w jego wdrażanie i propagowanie włączyło się wiele instytucji związanych pośrednio lub bezpośrednio z oświatą. Program ma na celu wprowadzenie do placówek oświatowych nie tylko nowoczesnego sprzętu, ale przede wszystkim racjonalizatorskich metod nauczania z wykorzystaniem TIK. Publikowany materiał prezentuje stanowisko polskich wydawców podręczników zrzeszonych w Polskiej Izbie Książki zaniepokojonych kształtem pilotażu rządowego programu rozwoju kompetencji cyfrowych. Wydawcy zdecydowanie popierają i wspierają inicjatywę „Cyfrowej Szkoły” w konkretnych działaniach na rzecz podnoszenia jakości nauczania, wskazują jednak pewne braki, które przyczyniają się do ograniczenia możliwości deklarowanych przez twórców programu. Uwagi i sugestie odnoszą bezpośrednio do komponentów, z których składa się program i które mają wpływ na kształt projektu.
Polska Izba Książki
2012
Warszawa
polemika
polski