KONWERGENCJA KOMPETENCJI – DEFINICJE EDUKACJI MEDIALNEJ I INFORMACYJNEJ

Opublikowano:

Współczesny świat podlega ciągłym zmianom, a potrzeba dostosowania się do aktualnych wymogów leży w naturze człowieka. Staramy się wpisywać w ramy oczekiwań, jakie stawia przed nami społeczeństwo, w którym funkcjonujemy i stajemy codziennie w wyścigu, próbując nadążyć za ewolucją.  Niniejszy raport ma na celu określenie na podstawie istniejących danych, stanu kompetencji medialnych i informacyjnych w społeczeństwie, a zwłaszcza wśród młodzieży szkolnej i nauczycieli. Raport ten składa się z części. Jedna z nich jest analizą stanu kompetencji medialnych wraz z określeniem pól, na których istnieje konieczność przeprowadzenia szczegółowych badań, w kolejnej poddano analizie aktualną podstawę programową w podziale na tradycyjnie rozumiane pola edukacji medialnej i informacyjnej, przedstawiono możliwie pełny opis istniejących inicjatyw edukacji medialnej i informacyjnej w Polsce. Analizie poddano również  benchmarkowe metody wdrażania edukacji medialnej i informacyjnej w czterech wybranych krajach (Węgry, Kanada, Wielka Brytania i Francja). W raporcie poruszono istotne zagadnienia związane z  tematyką i wyjaśniono definicje, przybliżając znaczenie terminów istotnych dla świadomej, refleksyjnej analizy wyników badań w nim zawartych.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
https://nowoczesnapolska.org.pl/wp-content/uploads/2012/01/Cyfrowa-Przysz%C5%82o%C5%9B%C4%87-rozdzia%C5%82-02.pdf
Autor:
Grzegorz D. Stunża, Justyna Jasiewicz, Piotr Drzewiecki, Anna Justyna Dąbrowska, Jarosław Lipszyc
Wydawca:
Fundacja Nowoczesna Polska
Rok wydania:
2012
Miejsce wydania:
Warszawa
Typ zasobu:
raport ekspercki
Język:
polski
Format:
pdf