ANALIZA SWOT POZIOMU KOMPETENCJI INFORMACYJNYCH I MEDIALNYCH POLSKIEGO SPOŁECZEŃSTWA W OPARCIU O ISTNIEJĄCE BADANIA SPOŁECZNE

Opublikowano:

W dzisiejszych czasach nowoczesne technologie stały się codziennym elementem życia. Większość ludzi nie wyobraża sobie bez nich życia. Odgrywają ważną rolę, w codziennym życiu zwłaszcza młodych ludzi, stanowiąc nie tylko zaplecze dla rozrywki ale również wsparcie w pracy i nauce. Choć młodzi wchodzą w życie z technologią u boku, to jednak wciąż istnieje ogromna potrzeba kształtowania kompetencji cyfrowych. Projekt „Cyfrowa szkoła” wprowadził wiele zmian do systemu edukacji w Polsce. Zmieniło się zarówno samo podejście do wdrażania edukacji cyfrowej od wczesnych lat szkolnych jak i możliwość dostępu do narzędzi, pozwalających na wsparcie dydaktyczne procesu nabywania wiedzy i umiejętności w zakresie TIK. W niniejszym raporcie dokonano analizy poziomu kompetencji informacyjnych i medialnych naszego społeczeństwa. Dokonano analizy wyników badań przeprowadzonych przez PISA, z których wnioski zaciekawić mogą nie tylko zainteresowanych tematem praktyków. Wyniki badań niewątpliwie pomogą dokonać oceny poziomu kompetencji społeczeństwa, czytelnie wskazują słabe i mocne strony projektu oraz pozwalają na ocenę szans jakie daje jego realizacja.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
https://nowoczesnapolska.org.pl/wp-content/uploads/2012/01/Cyfrowa-Przysz%C5%82o%C5%9B%C4%87-rozdzia%C5%82-04.pdf
Autor:
Justyna Jasiewicz
Wydawca:
Fundacja Nowoczesna Polska
Rok wydania:
2012
Miejsce wydania:
Warszawa
Typ zasobu:
raport ekspercki
Język:
polski
Format:
pdf