RAPORT KOŃCOWY. EWALUACJA ZAPOTRZEBOWANIA NA INSTRUMENTY WSPARCIA E-BIZNESU
Opublikowano:Konieczność oceny stanu sektora rozwoju e-biznesu oraz potrzeb krajowych przedsiębiorstw w zakresie wsparcia działalności e-biznesowej z uwzględnieniem procesów globalnych i trendów ogólnoświatowych, które mają wpływ na kierunek rozwoju przyczyniła się do powstania niniejszego raportu. Przeprowadzone badania miały na celu zarówno wskazanie zjawisk dominujących i niszowych, jak i pokazanie dynamiki rozwoju poszczególnych gałęzi branży. Wyniki mają stać się pomocne przy prognozowaniu o przyszłości. Przedstawione zostały podstawowe definicje związane z tym obszarem. Analizie poddano cały sektor TIK, w kontekście przytoczonych definicji. Z uwagi na fakt, iż cyfryzacja zmienia tradycyjne rozumienie biznesu w raporcie zwrócono uwagę na łańcuch wartości, który powinni tworzyć wszyscy uczestnicy cyfrowego rynku. W raporcie scharakteryzowane zostały czynniki mające wpływ na rozwój e-biznesu oraz wskazane kluczowe trendy społeczno-ekonomiczne niezbędne dla jego rozwoju. Zwrócono uwagę na rolę mediów jako narzędzi komunikacji w relacji z klientem. Nowe technologie stwarzają zagrożenia. Autorzy raportu pochylili się nad problemem niedostosowania kompetencji cyfrowych społeczeństwa, który może być istotną przeszkoda rozwoju nowych produktów i usług cyfrowych. Problemem z, z którym boryka się polski e-biznes są bariery, na jakie napotyka. Poświecono im trzeci rozdział raportu. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że Polska, choć stara się nadążać za globalnymi trendami, pozostaje z tyłu w stosunku do USA czy Zachodniej Europy.
https://badania.parp.gov.pl/files/74/75/77/394/21078.pdf
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
2016
Warszawa
raport z badań
polski