NOWOCZESNA EDUKACJA W EUROPIE I NA ŚWIECIE W KONTEKŚCIE PANDEMII COVID-19 – PRZEGLĄD DANYCH

Opublikowano:

Rozwój kompetencji cyfrowych jest współcześnie tematem priorytetowym, nad którym pochylają się wszyscy zainteresowani pozytywnymi efektami kształcenia w zmienionej przez pandemię rzeczywistości szkolnej. Autorzy publikacji pokazują wyniki badań dotyczących poziomu kompetencji cyfrowych uczniów zamieszkujących kraje Europy, stosunek kadry pedagogicznej do nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i problemy z jakimi borykają się użytkownicy TIK w trakcie realizacji zadań dotyczących zarówno nauki jak i pracy. Nauczanie zdalne to nowa forma realizacji procesu kształcenia i sam fakt zmiany formy przysporzył zarówno uczniom jak i nauczycielom wielu problemów. W publikacji dokonano analizy najważniejszych wyzwań związanych z przejściem szkół na nauczanie zdalne i poddano ocenie poziom dostępu do narzędzi cyfrowych umożliwiających realizację procesu nauczania w formie online.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
https://fundacja.orange.pl/files/user_files/user_upload/Stocznia-Przeglad_edukacji-20201013.pdf
Autor:
Anna Bartol, Łucja Krzyżanowska, Aleksandra Pierścińska
Wydawca:
Fundacja Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”
Rok wydania:
2020
Miejsce wydania:
Warszawa
Typ zasobu:
raport z badań
Język:
polski
Format:
pdf