REVIEWING COMPUTATIONAL THINKING IN COMPULSORY EDUCATION

Opublikowano:

Nowoczesne technologie wyznaczają trendy i odpowiadają za dynamicznie zmieniające się potrzeby na rynkach społeczno-gospodarczych. Wraz z rozwojem cyfryzacji pojawiła się paląca potrzeba rozwoju kompetencji cyfrowych, które otwierają użytkownikom nowe możliwości. Edukacja mierzy się z wyzwaniami związanymi z kształceniem w zakresie TIK i dopasowywaniem umiejętności do potrzeb rynku i użytkowników. W publikacji dokonano analizy potrzeb w zakresie edukacji informatycznej i przedstawiono plan działań na rzecz edukacji cyfrowej opracowany na lata 2021-2027, który mają wspierać edukację informatyczną jako jeden z priorytetów zmierzających do poprawy umiejętności i kompetencji cyfrowych, odpowiadającą na potrzeby transformacji cyfrowej.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
doi:10.2760/126955
Autor:
Panagiotis Kampylis, Stefania Bocconi, Augusto Chioccariello, Valentina Dagienė, Patricia Wastiau, Katja Engelhardt, Jeffrey Earp, Milena Anna Horvath, Eglė Jasutė, Chiara Malagoli, Vaida Masiulionytė-Dagienė, Gabrielė Stupurienė
Wydawca:
Publications Office of the European Union
Rok wydania:
2022
Miejsce wydania:
Luksemburg
Typ zasobu:
raport z badań, książka
Język:
angielski
ISBN:
978-92-76-47208-7
Format:
pdf