REVIEWING COMPUTATIONAL THINKING IN COMPULSORY EDUCATION
Opublikowano:Nowoczesne technologie wyznaczają trendy i odpowiadają za dynamicznie zmieniające się potrzeby na rynkach społeczno-gospodarczych. Wraz z rozwojem cyfryzacji pojawiła się paląca potrzeba rozwoju kompetencji cyfrowych, które otwierają użytkownikom nowe możliwości. Edukacja mierzy się z wyzwaniami związanymi z kształceniem w zakresie TIK i dopasowywaniem umiejętności do potrzeb rynku i użytkowników. W publikacji dokonano analizy potrzeb w zakresie edukacji informatycznej i przedstawiono plan działań na rzecz edukacji cyfrowej opracowany na lata 2021-2027, który mają wspierać edukację informatyczną jako jeden z priorytetów zmierzających do poprawy umiejętności i kompetencji cyfrowych, odpowiadającą na potrzeby transformacji cyfrowej.
doi:10.2760/126955
Panagiotis Kampylis, Stefania Bocconi, Augusto Chioccariello, Valentina Dagienė, Patricia Wastiau, Katja Engelhardt, Jeffrey Earp, Milena Anna Horvath, Eglė Jasutė, Chiara Malagoli, Vaida Masiulionytė-Dagienė, Gabrielė Stupurienė
Publications Office of the European Union
2022
Luksemburg
raport z badań, książka
angielski
978-92-76-47208-7