CYFROWE USŁUGI FINANSOWE A SENIORZY
Opublikowano:Pandemia wprowadziła wiele zmian, które dotknęły niemal wszystkich członków społeczeństwa. Przeniesiono wiele obszarów działalności do przestrzeni online. Nie wszyscy jednak byli przygotowani na zmiany i posiadali umiejętności umożliwiające realizację codziennych czynności i obowiązków za pośrednictwem narzędzi cyfrowych. Seniorzy są grupą społeczną, która najbardziej doświadczyła problemu wykluczenia cyfrowego związanego ze zmianą sposobu funkcjonowania z tradycyjnego, polegającego na komunikacji bezpośredniej na cyfrowy, realizowany w przestrzeni wirtualnej. W publikowanym raporcie pokazano prawidłowości, które zachodzą w obszarze korzystania z cyfrowych usług finansowych przez seniorów i seniorki. Badanie pokazuje jak ważna dla seniorów jest umiejętność użytkowania narzędzi i technologii cyfrowych, i co się z tym wiąże jak potrzebne jest tworzenie programów edukacyjnych kierowanych do tej grupy społecznej, które pomogą w kształceniu i doskonaleniu kompetencji cyfrowych niwelujących problem wykluczenia cyfrowego.
https://seniorhub.pl/wp-content/uploads/2021/10/zaczyn-raport-fintech-05.pdf
SeniorHub Instytut Polityki Senioralnej, CFA Society Polska, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami, Fundacja Zaczyn
SeniorHub Instytut Polityki Senioralnej
2021
Warszawa
raport z badań
polski