THINKING NOW - CRITICAL, CREATIVE AND DIGITAL

Opublikowano:

Współczesny rynek pracy mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja i automatyzacja. Dynamika zmian jest duża i konieczne jest podejmowanie działań skoncentrowanych na rozwój i doskonalenie kompetencji umożliwiających szybkie dopasowanie się pracownika do wymagań rynku pracy i potrzeb społeczno-gospodarczych. W trudnej sytuacji znajdują się obywatele Południowej Australii, którzy stoją obecnie w obliczu zmian związanych z globalizacją rynku pracy. Jak wynika z prowadzonych badań problem jest związany bezpośrednio z niskim statusem społeczno-ekonomicznym. Uczniowie i studenci z Południowej Australii są marginalizowani z powodu braku dostępu do technologii informacyjno-komunikacyjnych i edukatorów, którzy przygotują ich do życia w cyfrowym świecie. Autorzy publikacji podkreślają, że konieczne jest podejmowanie działań ukierunkowanych na rozwój zawodowy. W dokumencie dokonano analizy możliwości wsparcia systemu edukacji, który realizowany w sposób systematyczny i ukierunkowany umożliwi wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w praktyce i ukierunkowanie młodych Australijczyków na zdobywanie wiedzy i umiejętności zgodnej z nowymi trendami i potrzebami rynków pracy.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
https://www.academia.edu/25535438/Thinking_Now_Critical_Creative_and_Digital
Autor:
Karen Butler, Paul Clapton -Caputo
Wydawca:
Digital Learning and Communications Team, Learning Improvement Division, DECD
Rok wydania:
2015
Miejsce wydania:
Adelajda, Australia
Typ zasobu:
raport z badań
Język:
angielski
Format:
pdf