DIGITALIZATION AND SCHOOL LEADERSHIP: ON THE COMPLEXITY OF LEADING FOR DIGITALIZATION IN SCHOOL

Opublikowano:

Cyfryzacja jest nieodłącznym elementem ewolucji jakiej doświadczają zarówno społeczeństwa jak i gospodarki krajów. Postęp technologiczny wyznacza trendy, a system oświaty dopasowuje metody i narzędzia dydaktyczne do potrzeb jakie niesie technopolizacja. Konieczność dopasowania umiejętności do wymagań współczesności stała się jednym z priorytetów edukacji. W publikacji dokonano oceny stanu świadomości dyrektorów związanej z cyfryzacją kolejnych obszarów aktywności człowieka oraz potrzebą kształcenia i doskonalenia kompetencji umożliwiających aktywne uczestnictwo w codziennym życiu. Doskonalenie kompetencji jest kluczowym zadaniem szkoły ponieważ ułatwia efektywną realizację zadań edukacyjnych i zawodowych. Analiza badań ma umożliwić przygotowanie strategii i inicjatyw, które będą stanowić wsparcie dla kadry zarządzającej we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które umożliwiają rozwój placówek oświatowych, kadry pedagogicznej i uczniów realizujących naukę w cyfrowej formie.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
https://doi.org/10.1108/IJILT-11-2018-0126
ISSN:
2056-4880
Autor:
Marcia Håkansson Lindqvist, Fanny Pettersson
Wydawca:
Emerald Publishing Limited
Rok wydania:
2019
Typ zasobu:
artykuł naukowy
Język:
angielski
Format:
pdf