POLISH STUDENTS IN THE PERIOD OF COVID-19 PANDEMIC
Opublikowano:Edukacja w czasach pandemii, którą wywołało pojawienie się i dynamiczne rozprzestrzenianie wirusa Covid-19 zmieniło oblicze dydaktyki. Zmiany dotyczą zarówno sposobu przekazu jak i procesu nabywania wiedzy i umiejętności. Publikowane badanie obrazuje poziom przygotowania uczelni, wykładowców i studentów realizujących naukę na poziomie wyższym na zmiany. W badaniu wzięło udział 160 studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych uczelni państwowych zlokalizowanych w dwóch województwach o najwyższym wskaźniku zarażenia COVID-19, tj. w województwach górnośląskim i mazowieckim. Wyniki badań wykazały, że stopień przygotowania do realizacji edukacji w trybie zdalnym odbiega od realnych potrzeb a czas pandemii COVID-19 znacząco utrudnia kształcenie i negatywnie wpływa na funkcjonowanie psychofizyczne uczniów.
DOI: 10.24018/ejedu.2021.2.2.71
2736-4534
Małgorzata Przybysz-Zaremba, Krzysztof Polok
European Journal of Education and Pedagogy
2021
artykuł naukowy
angielski