CYFROWE WYZWANIA STOJĄCE PRZED POLSKĄ EDUKACJĄ

Opublikowano:

Pandemia wywołana pojawieniem się wirusa COVID-19 wprowadziła duże zamieszanie w niemal wszystkich dziedzinach życia. Wymusiła konieczność izolacji społecznej i zmianę sposobu funkcjonowania. Zamknięto instytucje, zakłady pracy, szkoły i na czas obowiązywania ograniczeń epidemicznych przeniesiono dużą część aktywności człowieka do przestrzeni wirtualnej. Praca i nauka zdalna odsłoniła deficyty, które ograniczają wykorzystanie narzędzi w pracy, która do niedawna była realizowana w tradycyjny sposób. W publikacji pokazano jak polski system oświaty radzi sobie z wyzwaniami, które niesie konieczność realizacji procesu kształcenia w zmienionej cyfrowo formie. Wyniki badań obrazują problemy z jakimi mierzy się współczesna szkoła, które utrudniają przekazywanie i nabywanie wiedzy i umiejętności za pośrednictwem narzędzi cyfrowych. Raport zawiera rekomendacje i dobre praktyki, w zakresie działań, które maja przyczynić się do poprawy kompetencji kadry pedagogicznej, niwelowania problemów z dostępem do infrastruktury i wspierania uczniów w dążeniu do wiedzy w trudnych dla wszystkich, covidowych czasach.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
https://pie.net.pl/wp-content/uploads/2021/02/Raport-PIE-Cyfrowe_wyzwania.pdf
Autor:
Maciej Jakubowski, Tomasz Gajderowicz
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Rok wydania:
2020
Miejsce wydania:
Warszawa
Typ zasobu:
raport z badań, książka
Język:
polski
ISBN:
978-83-66698-09-3
Format:
pdf