EDUKACJA POD LUPĄ. CZY KOMPUTERY W SZKOLE PRZYNOSZĄ KORZYŚCI?

Opublikowano:

System oświaty zmienił się na przestrzeni ostatnich lat zasadniczo za przyczyną dynamicznej ekspansji technologii w codzienne życie człowieka. Komputer podłączony do Internetu wprowadził nowe trendy w sposobie zdobywania i przekazywania wiedzy oraz umiejętności. Wraz z rozwojem technologii zmienia się zapotrzebowanie na umiejętności. Kluczowym stało się podnoszenie i doskonalenie kompetencji cyfrowych, które umożliwiają podejmowanie aktywności w zmieniającej się technologicznie rzeczywistości. W publikowanym materiale dokonano analizy korzyści jakie cyfryzacja wniosła do systemu oświaty. Omówiono zmiany jakie zaszły w procesie kształcenia wraz z pojawieniem się narzędzi cyfrowych i pokazano na podstawie danych z prowadzonych badań jak wykorzystanie technologii w szkole przekłada się na poziom wiedzy i umiejętności uczniów. Analiza wyników badań pokazuje stopień przygotowania systemu oświaty do realizacji procesu kształcenia w nowej cyfrowej formie oraz poziom kompetencji uczniów, które mają umożliwić efektywną naukę i przygotowanie do życia w zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
http://www.evidin.pl/wp-content/uploads/publications/edu-pod-lupa/EDUPODLUPA-komputery-korzysci.pdf
Autor:
Fundacja Naukowa Evidence Institute
Wydawca:
Fundacja Naukowa Evidence Institute
Rok wydania:
2018
Miejsce wydania:
Warszawa
Typ zasobu:
raport ekspercki
Język:
polski
Format:
pdf