TRANSFORMACJA CYFROWA SYSTEMU OŚWIATY W WODZISŁAWIU ŚLĄSKIM
Opublikowano:Technologie cyfrowe są dziś nieodłącznym elementem rzeczywistości. Odpowiednio wykorzystywane wspierają różne dziedziny gospodarki, podnoszą efektywność działań i otwierają nowe perspektywy rozwoju. Tempo zmian jakie zachodzą w związku z ekspansją technologii zmieniło codzienne życie człowieka i podejście do procesu kształcenia. Komputer podłączony do Internetu stał się narzędziem komunikacji, a kształcenie i podnoszenie kompetencji cyfrowych priorytetowym zadaniem edukacji. Publikowany raport, opracowany na podstawie badania "Szkoła kompetencji 2030 – wyzwania systemu oświaty w Wodzisławiu Śląskim" obrazuje poziom przygotowania szkół podstawowych do transformacji cyfrowej systemu oświaty, realizowanej w ramach tworzonej Strategii Rozwoju Edukacji w Wodzisławiu Śląskim. W publikacji dokonano analizy sytuacji, z jaką mierzą się współczesne szkoły w dobie pandemii związanej z dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa COVID -19 i koniecznością zmiany form i metod kształcenia. Ocenie poddano poziom przygotowania kadry pedagogicznej do realizacji procesu kształcenia w formie zdalnej, aktywność cyfrową jaką wykazują nauczyciele w pracy pedagogicznej oraz poziom wyposażenia placówek w narzędzia cyfrowe wspierające dydaktykę i umożliwiające efektywną realizację zadań szkoły w zmienionej rzeczywistości.
Krzysztof Głomb
Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”
2020
Tarnów
raport z badań
polski