DISENGAGEMENT, ENGAGEMENT AND DIGITAL SKILLS IN TECHNOLOGY-ENHANCED LEARNING

Opublikowano:

Dynamika z jaką technologie cyfrowe wkraczają w kolejne obszary, w jakich funkcjonuje człowiek systematycznie nabiera tempa a narzędzia cyfrowe stają się coraz bardziej popularne i ogólnodostępne. Problemem nadal pozostają umiejętności, często niedopasowane do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości. Jednym z obszarów, w którym kompetencje powinny iść w parze z możliwościami jakie otwiera cyfryzacja jest edukacja, niezwykle istotna część życia człowieka, w trakcie którego przygotowuje się do startu w dorosłość i nabywa umiejętności, które umożliwią mu sprawne i aktywne funkcjonowanie w otaczającym środowisku. W publikacji dokonano analizy sytuacji uczniów, którzy wykorzystują technologię w celu wspierania procesu nabywania wiedzy i umiejętności. Analizie poddano zaangażowanie młodzieży bądź jego brak w procesie kształcenia wspieranego technologią oraz dokonano oceny umiejętności cyfrowych uczniów w korelacji z ich zaangażowaniem lub brakiem zaangażowania w TEL, czyli nauczanie wspomagane technologią.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
https://doi.org/10.1007/s10639-019-09998-w
Autor:
Nina Bergdahl, Jalal Nouri, Uno Fors
Wydawca:
Springer Nature B.V.
Rok wydania:
2020
Typ zasobu:
artykuł naukowy, raport z badań
Język:
angielski
Format:
pdf