NAUCZYCIEL W ŚWIECIE TIK - CZĘŚĆ XVI. MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE W SŁUŻBIE NAUCZANIA I UCZENIA SIĘ

Opublikowano:

Pokolenie sieci, to ludzie którzy urodzili się i wychowują, uczą i pracują w cyfrowej rzeczywistości. To pokolenie obrazu, które coraz częściej zamiast tekstu wykorzystuje ikony. Zdecydowanie łatwiej przyswajają wiedzę jeżeli umożliwi im się korzystanie z pomocy wizualnych. Coraz częściej komunikacja odbywa się za cyfrowym pośrednictwem. Emotikony, ideogramy złożone z sekwencji znaków, pozwalają na wyrażanie uczuć, emocji, opisywanie sytuacji. Za pomocą portali społecznościowych i komunikatorów internetowych odbywa się często cicha dyskusja na wiele tematów. Warto rozważyć, czy nie wykorzystać mediów społecznościowych, naturalnego środowiska współczesnego dziecka, jako narzędzia komunikacji w edukacji. Autor publikacji podjął temat wykorzystania portali społecznościowych w procesie kształcenia. Wskazuje na możliwości wykorzystania ich do celów dydaktycznych w szkole, wymienia zalety, które świadomie wykorzystane mogą przyczynić się do znacznego wzbogacenia procesu nauczania. W artykule zaprezentowane zostały najpopularniejsze portale społecznościowe oraz zamieszczone zostały wskazówki dotyczące praktycznego ich wykorzystania w celu zwiększenia atrakcyjności przekazu.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
http://www.pbwnowysacz.pl/edc_user_data/dat_files/16__media_spolecznosciowe.pdf
Autor:
Barbara Kozik
Wydawca:
PBW Nowy Sącz
Rok wydania:
2016
Miejsce wydania:
Nowy Sącz
Typ zasobu:
poradnik
Język:
polski
Format:
pdf