CYBERBULLYING, ZJAWISKO, KONTEKSTY, PRZECIWDZIAŁANIE

Opublikowano:

Technologie cyfrowe są dziś elementem rzeczywistości. Dziś dzieci od wczesnego dzieciństwa mają kontakt z nowoczesnymi technologiami i narzędziami cyfrowymi, których uczą się intuicyjne i wykorzystują na kolejnych etapach rozwoju do zabawy i nauki. Taka sytuacja otwiera wiele możliwości, integruje młodych ze zdobyczami technologii, otwiera dostęp do wiedzy i informacji, niesie też jednak wiele zagrożeń. Jednym z nich jest cyberbulling, forma agresji realizowana za pośrednictwem technologii i cyfrowych mediów. W publikacji omówiono ważne zagadnienia dotyczące problemu agresji, która z uwagi na możliwości technologiczne przybiera coraz to nowsze formy. Publikacja zawiera artykuły omawiające problematykę nowych mediów w kontekście wychowania i podejmowania działań mających stanowić wsparcie dla młodych, często nieświadomych zagrożeń użytkowników. W artykułach dokonano charakterystyki współczesnych młodych ludzi i opisano sposób ich funkcjonowania w codziennej rzeczywistości, omówiono problematykę kształcenia z wykorzystaniem nowych mediów i wskazano zarówno na możliwości, jak i zagrożenia jakie się z tym wiążą.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
https://www.researchgate.net/publication/348734944_Pyzalski_J_red_Cyberbullying_Zjawisko_konteksty_przeciwdzialanie_Lodz_Wydawnictwo_Naukowe_WSP
Autor:
Jacek Pyżalski
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi
Rok wydania:
2012
Miejsce wydania:
Łódź
Typ zasobu:
książka
Język:
polski
ISBN:
978-83-62684-24-3
Format:
pdf