ONE-SIZE DOES NOT FIT ALL: TOWARDS AN ADAPTIVE MODEL TO DEVELOP PRESERVICE TEACHERS’ DIGITAL COMPETENCIES

Opublikowano:

Nowoczesne technologie zmieniły świat oraz podejście do pracy i nauki. Narzędzia cyfrowe wspierają wiele podejmowanych przez człowieka działań, są coraz bardziej dostępne i coraz szersze grono użytkowników wykorzystuje technologię i możliwości z nią związane na co dzień. W publikacji dokonano analizy szans jakie rozwój technologii otworzył przed systemem oświaty i kadrą pedagogiczną. Omówiono strategie rozwoju nauczycieli w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych i możliwości adaptacji technologii w proces kształcenia w placówkach opiekuńczo wychowawczych. Materiał opracowano na podstawie badań prowadzonych wśród nauczycieli zatrudnionych w szkołach w Belgii. Wyniki pokazują różnice w sposobie, w jaki nauczyciele doświadczają rozwoju kompetencji cyfrowych w trakcie ich szkolenia oraz co może wpływać na przyszłe projektowanie programów szkolenia nauczycieli i dalszych strategii rozwoju.

ISSN:
0747-5632
Identyfikator dokumentu cyfrowego:
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0747563220304064, 10.1016/j.chb.2020.106659
Autor:
Jo Tondeur, Sarah K. Howard, Jie Yang
Wydawca:
Elsevier B.V.
Rok wydania:
2021
Typ zasobu:
artykuł naukowy
Język:
angielski
Format:
pdf