LEARNING IN A PANDEMIC: CLOSING THE DIGITAL SKILLS GAP DURING COVID-19
Opublikowano:Pandemia, z którą mierzy się dziś niemal cały świat wprowadziła wiele zamieszania w gospodarkach krajów i codziennym życiu obywateli. Izolacja społeczeństwa stała się koniecznością i faktem, przed którym stanęli niemal wszyscy ludzie. Zamknięcie szkół, instytucji, zakładów pracy i miejsc rekreacji wymusiło potrzebę dopasowania się do zmian i przeniesienia wielu aktywności do przestrzeni wirtualnej. W publikacji poruszono problematykę związaną z edukacją i procesem kształcenia w czasach pandemii COVID-19. Dokonano oceny kompetencji, które umożliwiają realizację zadań szkoły w trybie online i umiejętności pracowników, urodzonych i wychowanych przed epoką cyfrową, którzy muszą dynamicznie dopasować umiejętnością do potrzeb zmienionej rzeczywistości szkolnej. W materiale dokonano analizy rozwiązań, które pomagają niwelować luki kompetencyjne i wspierają działania na rzecz rozwoju umiejętności kluczowych, w kontekście sytuacji epidemicznej oraz dokonano oceny dynamiki zmian w integracji technologii w codzienne życie człowieka i tempa w jakim adaptacja postępuje z uwagi na konieczność ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa.
https://media.nesta.org.uk/documents/Learning-in-a-Panedmic.pdf
Chrystalla Kapetaniou
Nesta
2020
Londyn, Wielka Brytania
raport z badań
angielski
978-1-8 4 875-163-7