2ND SURVEY OF SCHOOLS: ICT IN EDUCATION. TECHNICAL REPORT
Opublikowano:Edukacja systematycznie mierzy się z wyzwaniami jakie stawia przed nią rozwój technologiczny. Nowoczesne narzędzia dydaktyczne usprawniają pracę a systematycznie podnoszone kompetencje cyfrowe zarówno wśród uczniów jak i nauczycieli pozwalają na wprowadzanie zmian zarówno w formach jak i metodach pracy lekcyjnej. Niniejsza publikacja zawiera analizę postępów w zakresie wdrażania i wykorzystania ICT w szkołach oraz przygotowania do świadomego i efektywnego korzystania z możliwości jakie daje dostęp do internetu, zasobów online i platform edukacyjnych. Raport zawiera wyniki badań prowadzonych wśród nauczycieli, które obrazują poziom wiedzy i umiejętności w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych i nastawienie kadry pedagogicznej do wdrażanych innowacji oraz poziom umiejętności i zaangażowania uczniów w pracę związaną z podnoszeniem i doskonaleniem umiejętności ICT niezbędnych zarówno aktualnie jak i w przyszłości.
doi: 10.2759/035445
Komisja Europejska, Dyrekcja Generalna ds. Sieci Komunikacyjnych, Treści i Technologii
Biuro Publikacji Komisji Europejskiej
2019
Luksemburg
raport z badań
angielski
978-92-79-99680-1