2ND SURVEY OF SCHOOLS: ICT IN EDUCATION. TECHNICAL REPORT

Opublikowano:

Edukacja systematycznie mierzy się z wyzwaniami jakie stawia przed nią rozwój technologiczny. Nowoczesne narzędzia dydaktyczne usprawniają pracę a systematycznie podnoszone kompetencje cyfrowe zarówno wśród uczniów jak i nauczycieli pozwalają na wprowadzanie zmian zarówno w formach jak i metodach pracy lekcyjnej. Niniejsza publikacja zawiera analizę postępów w zakresie wdrażania i wykorzystania ICT w szkołach oraz przygotowania do świadomego i efektywnego korzystania z możliwości jakie daje dostęp do internetu, zasobów online i platform edukacyjnych. Raport zawiera wyniki badań prowadzonych wśród nauczycieli, które obrazują poziom wiedzy i umiejętności w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych i nastawienie kadry pedagogicznej do wdrażanych innowacji oraz poziom umiejętności i zaangażowania uczniów w pracę związaną z podnoszeniem i doskonaleniem umiejętności ICT niezbędnych zarówno aktualnie jak i w przyszłości.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
doi: 10.2759/035445
Autor:
Komisja Europejska, Dyrekcja Generalna ds. Sieci Komunikacyjnych, Treści i Technologii
Wydawca:
Biuro Publikacji Komisji Europejskiej
Rok wydania:
2019
Miejsce wydania:
Luksemburg
Typ zasobu:
raport z badań
Język:
angielski
ISBN:
978-92-79-99680-1
Format:
pdf