THE DIGITAL TRANSFORMATION OF EDUCATION: CONNECTING SCHOOLS, EMPOWERING LEARNERS
Opublikowano:Żyjemy w świecie zmian, które determinuje postęp technologiczny i dynamiczna cyfryzacja kolejnych obszarów w jakich funkcjonuje człowiek. Nowoczesne narzędzia ułatwiają pracę, uatrakcyjniają naukę i otwierają szeroki dostęp do różnego rodzaju rozrywek. Internet otworzył wiele możliwości, o których jeszcze niedawno nikt nie słyszał. Osoby, które z różnych względów nie mają dostępu do sieci dotyka problem wykluczenia. W publikacji dokonano analizy przyczyn, które stawiają część społeczeństwa na marginesie i wskazano grupy społeczne najbardziej narażone na wykluczenie cyfrowe. Z uwagi na konieczność reagowania na problem i wspierania osób zagrożonych w dokumencie zawarto rekomendacje, które mają wspierać działania na rzecz zapewnienia wszystkim, zwłaszcza dzieciom i młodzieży, bezpiecznego dostępu do Internetu i rozwijanie oraz doskonalenie umiejętnościach cyfrowych, których potrzebują, aby się rozwijać, uczyć i poprawić swoje życie.
https://www.developmentaid.org/api/frontend/cms/file/2020/09/374309eng.pdf
Ana Sepúlveda
Doreen Bogdan-Martin, Alex Wong, Chris Fabian, Borhene Chakroun, Anna Polomska, Samantha O’Riordan
International Telecommunication Union, United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, and United Nations Children’s Fund
2020
raport ekspercki
angielski
978-92-61-32251-9 (Paper version), 978-92-61-32261-8 (Electronic version), 978-92-61-32271-7 (EPUB version), 978-92-61-32281-6 (MOBI version)