Biblioteka Cyfrowa

Ekspertyza dot. zmian uczenia się osób urodzonych po 1990 r.

Ekspertyza dot. zmian uczenia się osób urodzonych po 1990 r.

Ekspansja nowoczesnej cyfrowej technologii, jakiej obecnie doświadczamy, ma wpływ nie tylko sposób, w jaki żyjemy i komunikujemy się ze sobą, ale i na nasze mózgi, które systematycznie poddawane są intensywnej i głębokiej przemianie. Autor publikacji przedstawił charakterystykę młodego pokolenia, pokolenia cyfrowych tubylców, ludzi, którzy nie pamiętają świata sprzed epoki cyfrowej, dla których ko...

O nowy kształt edukacji akademickiej w kontekście kultury cyfrowej

O nowy kształt edukacji akademickiej w kontekście kultury cyfrowej

Kultura cyfrowa na stałe zakorzeniła się w przestrzeni społecznej. Nowoczesne narzędzia i technologie uzupełniają, a czasem wypierają te tradycyjne, znajdując zastosowanie w coraz szerszych obszarach działań współczesnego człowieka. Autor publikacji omawia problemy i wyzwania, jakie stają przed współczesną edukacją akademicką w kontekście rozwoju nowych technologii i mediów cyfrowych. Zmiany jakie...

Cyfrowe wyzwania. Kompetencje Polaków w obliczu rozwoju nowych technologii

Cyfrowe wyzwania. Kompetencje Polaków w obliczu rozwoju nowych technologii

Współczesny człowiek funkcjonuje w medialnym otoczeniu i często w codziennym życiu narzędzia cyfrowe wypierają te tradycyjne, a nowoczesne technologie nie tylko ułatwiają codzienne czynności, ale zaczynają kreować nasze poglądy, sposób myślenia i postepowania. Rzeczywistość w jakiej funkcjonujemy przybiera coraz bardziej cyfrową formę. Wielu badaczy i naukowców podejmuje tematy dotyczące nowoczesn...

Nowoczesne media cyfrowe – naturalne środowisko pokolenia m-learningu

Nowoczesne media cyfrowe – naturalne środowisko pokolenia m-learningu

Cyfrowe technologie są współcześnie nieodzownym elementem świata współczesnego człowieka. Nie zaprzątamy sobie dziś głowy zapamiętywaniem dat, numerów telefonów, terminów spotkań ponieważ zapisać je można w telefonie, który przypomni w odpowiednim momencie. Wybierając się w podróż nie analizujemy trasy, na miejsce docelowe doprowadzi nas nawigacja satelitarna, kartki pocztowe i listy już dawno zas...

Otwarte lekcje - Sharing Education. Projekt tworzenia otwartych zasobów edukacyjnych z wykorzystaniem platformy iTunes U

Otwarte lekcje - Sharing Education. Projekt tworzenia otwartych zasobów edukacyjnych z wykorzystaniem platformy iTunes U

Tradycyjny model edukacji poddawany jest systematycznie modyfikacjom. Zmianie podlegają zarówno metody, jak i forma kształcenia. Zamknięty model edukacji jest wypierany z uwagi na ograniczenia jakie wprowadza. Współcześni nauczyciele coraz częściej chcą rozszerzać swój warsztat pracy edukacyjnej o nowoczesne narzędzia, chętnie korzystają z gotowych cyfrowych pomocy, zdjęć, ćwiczeń, filmów. W preze...

Zestawienie badań przytaczanych w trakcie konferencji „Cyfrowe wyzwania. Kompetencje Polaków w obliczu rozwoju nowych technologii”

Zestawienie badań przytaczanych w trakcie konferencji „Cyfrowe wyzwania. Kompetencje Polaków w obliczu rozwoju nowych technologii”

Kompetencje związane z korzystaniem z nowoczesnych technologii wydają się być kluczowe. Zachodzące współcześnie zmiany mają dynamiczny charakter. Funkcjonujemy otoczeni nowoczesnymi technologiami. Pokolenie urodzone w epoce cyfrowej, często nie zastanawia się nad technicznymi aspektami funkcjonowania narzędzi, po prosty z nich korzysta. Zmiany jakich jesteśmy świadkami skłaniają do refleksji. Publ...

Sześć mitów na temat wykorzystania nowych technologii w szkole

Sześć mitów na temat wykorzystania nowych technologii w szkole

Najczęściej ilu ludzi tyle opinii na dany temat. Dziś toczy się wiele dyskusji na temat nowoczesnych technologii, możliwości ich wykorzystania, szans i zagrożeń jakie się z nimi ważą. Autor artykułu postanowił skonfrontować mity powstałe wokół wykorzystania nowoczesnych narzędzi w szkole, z najnowszymi wynikami badań w tym zakresie. Poruszył temat cyfrowych tubylców i cyfrowych imigrantów i schara...

Przygotowanie nauczycieli do pracy w cyfrowej szkole – Akademia e-Nauczyciela w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej

Przygotowanie nauczycieli do pracy w cyfrowej szkole – Akademia e-Nauczyciela w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej

Rewolucja technologiczna jakiej obecnie doświadczamy wywiera ogromny wpływ na model funkcjonowania  społeczeństwa we wszystkich niemal dziedzinach życia.  Technologia cyfrowa służy nam nie tylko do urozmaicania dnia codziennego. Ma wpływ na nasz sposób komunikowania się, współpracy, zdobywania, gromadzenia i przetwarzania informacji. Służy do rozrywki i pracy. Rozwój nowoczesnych technologii wymus...