Biblioteka Cyfrowa

Rethinking education in the digital age

Rethinking education in the digital age

Transformacja cyfrowa wprowadza zmiany zarówno w społeczeństwach jak i gospodarkach Państw. Zmieniają się zarówno oczekiwania jak i potrzeby, a dynamika tych zmian narzuca konieczność kształcenia kompetencji umożliwiających szybkie dopasowanie się do wymagań umożliwiających aktywne życie w społeczeństwie i funkcjonowanie na rynku pracy. Jednym z pierwszych etapów życia, w którym cyfryzacja wyznacz...

Cyfrowa transformacja w edukacji. Doświadczenia Zespołu Szkół nr 8 w Gdyni - Microsoft Showcase School

Cyfrowa transformacja w edukacji. Doświadczenia Zespołu Szkół nr 8 w Gdyni - Microsoft Showcase School

Współczesna szkoła zmienia się dopasowując formy i metody nauczania do oczekiwań zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Zmienia się podejście do nauczania i tworzy się nowa przestrzeń dopasowana do aktualnych trendów. Microsoft opracował innowacyjny program, który ma umożliwić wyposażenie placówek edukacyjnych w odpowiednie narzędzia a dla nauczycieli i uczniów stanowić wsparcie w zdobywaniu wie...

Country report - Poland

Country report - Poland

Jednym z głównych celów szkolnictwa wyższego jest przygotowanie młodych obywateli do aktywnego uczestnictwa w dojrzałym życiu społeczno-gospodarczym.  Kształtowanie kompetencji umożliwiających dopasowanie się do wymagań zmieniającego się środowiska nie jest łatwe. Należy łączyć edukację w zakresie kompetencji społecznych z przygotowaniem do pracy, zgodnej z potrzebami i oczekiwaniami rynku. W publ...

Executive Summary of 2nd Survey of Schools: ICT in Education. Objective 2: Model for a ‘highly equipped and connected classroom’

Executive Summary of 2nd Survey of Schools: ICT in Education. Objective 2: Model for a ‘highly equipped and connected classroom’

Edukacja cyfrowa jest dziś elementem procesu kształcenia, który umożliwia aktywne uczestnictwo w cyfrowej rzeczywistości. Kształtowanie kompetencji, które pozwolą na dopasowanie się do oczekiwań jakie niesie ekspansja technologii stało się kluczowym wyzwaniem z jakim mierzą się nauczyciele, rodzice i dzieci. System oświaty musi dopasowywać narzędzia i metody kształcenia do potrzeb życia i pracy w ...

2nd Survey of Schools: ICT in Education. Objective 2: Model for a ‘highly equipped and connected classroom’ FINAL REPORT

2nd Survey of Schools: ICT in Education. Objective 2: Model for a ‘highly equipped and connected classroom’ FINAL REPORT

Poziom wiedzy i umiejętności w zakresie ICT determinuje współcześnie jakość życia człowieka. Kształtowanie kompetencji cyfrowych stało się elementem nauczania już na poziomie wczesnoszkolnym a doskonalenie ich wyzwaniem edukacji całożyciowej. Dziś niemal każdy potrafi korzystać z nowoczesnych narzędzi, że jednak poziom umiejętności zależy od wielu czynników. Publikowany raport prezentuje model kon...

Digital Education Action Plan Update - Roadmap of EU Initiative

Digital Education Action Plan Update - Roadmap of EU Initiative

Kompetencje cyfrowe są dziś kompetencjami kluczowymi w dynamicznie rozwijającym się świecie, dlatego niezwykle ważne są decyzje podejmowane na szczeblach państwowych dotyczące polityki i pomocy w kształtowaniu i doskonaleniu umiejętności umożliwiających aktywne uczestnictwo w zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Publikowany materiał zawiera rekomendacje Komisji Europejskiej dotyczące organizac...

2nd Survey of Schools: ICT in Education. Objective 1: Benchmark progress in ICT in schools

2nd Survey of Schools: ICT in Education. Objective 1: Benchmark progress in ICT in schools

Technologie cyfrowe są dziś wykorzystywane w wielu dziedzinach życia. Już od najmłodszych lat poprzez działania edukacyjne kształtuje się kompetencje cyfrowe, które umożliwiają aktywne uczestnictwo w codziennej rzeczywistości. Publikowany raport zawiera wyniki badań  prowadzonych wśród dyrektorów, nauczycieli, uczniów i rodziców z UE-28, Norwegii, Islandii i Turcji.  Materiał dostarcza szczegółowy...

The future of work in Europe. Automation, workforce transitions, and the shifting geography of employment

The future of work in Europe. Automation, workforce transitions, and the shifting geography of employment

Transformacja cyfrowa jakiej doświadczamy na przełomie ostatnich lat zmieniła sposób funkcjonowania ludzi. Kompetencje cyfrowe stały się kompetencjami kluczowymi, które umożliwiają aktywne uczestnictwo w zmieniającej się rzeczywistości. Państwa Europy opracowują strategie, które mają na celu wspierać rozwój krajów. W publikacji wskazano trendy, na których należy budować cyfrową przyszłość. W preze...

Promoting effective digital-age learning. A European framework for digitally-competent educational organisations

Promoting effective digital-age learning. A European framework for digitally-competent educational organisations

Technologie cyfrowe są włączane w codzienne życie każdego człowieka. To ten element edukacji, z którym chętnie zapoznają się uczniowie zarówno w edukacji szkolnej jak i pozaszkolnej. Nowinki technologiczne z zapałem i ekscytacją przyjmują ludzie w każdym wieku. Aby skonsolidować postęp oraz zapewnić zrównoważony rozwój, instytucje edukacyjne muszą dokonać przeglądu swoich strategii organizacyjnych...

The Future of Skills. Employment in 2030

The Future of Skills. Employment in 2030

Automatyzacja procesów nie dotyczy dziś jedynie przemysłu ale wnika w obszar zarówno społeczny jak i biznesu czy edukacji. Zmienia podejście do wykonywanych czynności zastępując te do niedawna wykonywane ręcznie, zautomatyzowanymi. W prezentowanym badaniu dokonano analizy wpływu nowoczesnych technologii na rynek pracy. Podjęto próbę określenia jakie kompetencje będą kluczowe z punktu widzenia prac...