Biblioteka Cyfrowa

ICT in teaching and digital inclusion: the perspective of selected countries from Latin America, Caribbean and Europe

ICT in teaching and digital inclusion: the perspective of selected countries from Latin America, Caribbean and Europe

Nowe media stały się dziś elementem codzienności współczesnego człowieka. Wielu nie wyobraża sobie bez nich życia. W publikacji dokonano analizy wyzwań związanych z efektywnym włączaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w proces uczenia się i nauczania. Zdefiniowano zjawisko transformacji cyfrowej, pojęcia, które na stałe wpisało się do słownika i omówiono proces integracji technologii do ...

D3.3 Final recommendations and resources to support innovation within Initial Teacher Education: an ITELab FINAL REPORT

D3.3 Final recommendations and resources to support innovation within Initial Teacher Education: an ITELab FINAL REPORT

ITELab (Initial Teachers Education Lab) to projekt, który ma na celu wspieranie innowacji i wymianę wiedzy dotyczącej kształcenia nauczycieli. Skupia uniwersytety, które zapewniają kształcenie przyszłej kadry pedagogicznej i firmy, które oferują rozwiązania w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych i umożliwiają rozwój zawodowy nauczycieli. W publikowanym raporcie dokonano analizy nowego...

ITELab: Final ITE Monitoring Report. Report #3- D2.2.3

ITELab: Final ITE Monitoring Report. Report #3- D2.2.3

Kształcenie kompetencji przyszłości jest współcześnie kluczowym wyzwaniem edukacji. Publikacja zawiera wyniki badań prowadzonych wśród początkującej kadry pedagogicznej. Opracowane raporty monitorowania ITELab miały na umożliwić dokonanie oceny osiągnieć w zakresie rozwoju ITE i kompetencji przyszłych edukatorów w kontekście zmian jakie niesie cyfryzacja i globalizacja. W kolejnych raportach monit...

14. Edukacja medialna w podstawie programowej Grzegorz D. Stunża

14. Edukacja medialna w podstawie programowej Grzegorz D. Stunża

Transformacja cyfrowa jakiej doświadcza świat sprawiła, że kształcenie, doskonalenie i podnoszenie umiejętności w dziedzinie nowych mediów stało się koniecznością. System oświaty wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom społeczno-gospodarczym zaczął dopasowywać podstawę programową kształcenia ogólnego i rozbudowywać ją o edukację medialną, która umożliwi rozwijanie u uczniów kompetencji cyfrow...

Hard Skills, Soft Skills In INDUSTRY 4.0

Hard Skills, Soft Skills In INDUSTRY 4.0

Świat zmienia się nieustanne a pojawienie się nowoczesnych technologii sprawiło, że zmieniła się zasadniczo dynamika tych zmian. Wraz z ekspansją technologii w codzienne życie człowieka tempo procesu rozwoju społeczno-gospodarczego stało się coraz szybsze. Autor prezentacji pokazał proces ewolucji jaki zachodził na przestrzeni lat, wskazał kolejne etapy rewolucji przemysłowej i omówił pozytywne i ...

Digital literacy and e-learning experiences among the pre-service teachers data

Digital literacy and e-learning experiences among the pre-service teachers data

Ekspansja technologii cyfrowej sprawiła, że zmienił się sposób funkcjonowania człowieka w wielu obszarach życia. Kształcenie i doskonalenie kompetencji cyfrowych stało się koniecznym elementem warunkującym możliwość podejmowania aktywności na polu edukacyjnym, zawodowym i w obszarze stosunków społecznych. Dane zawarte w publikacji obrazują poziom przygotowania młodej kadry pedagogicznej do roli ed...

The impact of ICT on job quality: evidence from 12 job profiles

The impact of ICT on job quality: evidence from 12 job profiles

Nowoczesne technologie są nieodzownym elementem życia człowieka. Ułatwiają pracę, wspomagają naukę i towarzyszą rozrywce. Wpływają w sposób pośredni na rozwój człowieka i gospodarek. Coraz więcej branż wykorzystuje technologie jako uzupełnienie tradycyjnych metod pracy i coraz częściej człowiek wspomaga pracę cyfrowymi narzędziami. W niniejszym raporcie przedstawiono 12 profili zawodowych ilustruj...

Hands-on SHAFE - O1: Study to cross knowledge gaps and to prepare online training packages. Research results for Poland

Hands-on SHAFE - O1: Study to cross knowledge gaps and to prepare online training packages. Research results for Poland

Nowoczesne technologie dynamicznie wkraczają w kolejne obszary społeczno-gospodarcze. Kształcenie i doskonalenie kompetencji cyfrowych stało się elementem warunkującym możliwość aktywnego uczestnictwa w życiu. Niestety jak wynika z prowadzonych badań luki informacyjne dotyczące potrzeb i wymagań użytkowników końcowych wciąż utrudniają wdrażanie i wykorzystywanie istniejących technologii. Konieczne...

OECD Skills Outlook 2019 : Thriving in a Digital World

OECD Skills Outlook 2019 : Thriving in a Digital World

Technologie cyfrowe zmieniają rynek, gospodarki i społeczeństwa przechodzą transformację cyfrową. Świat pędzi ku zmianom, jakie zachodzą wraz z ekspansją nowoczesnych narzędzi w codzienne życie człowieka. Kompetencje cyfrowe zyskały miano kompetencji kluczowych i stały się niezwykle ważnym elementem edukacji. W publikowanym wydaniu OECD Skills Outlook dokonano analizy szans i wyzwań jakie niesie t...

ICT for Learning and Inclusion in Latin America and Europe. Case Study From Countries: ...

ICT for Learning and Inclusion in Latin America and Europe. Case Study From Countries: ...

Media stały się nieodzownym elementem rzeczywistości. Publikowany raport badawczy poświęcony jest wykorzystaniu mediów cyfrowych w edukacji i integracji cyfrowej. Przedstawione wyniki odnoszą się do wyników badań dotyczących kluczowych obszarów edukacji wspieranej cyfrowo oraz działań sprzyjających integracji społecznej i integracji cyfrowej. Każdy rozdział przedstawia ogólne konteksty wykorzystan...