List Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej
Cyfryzacja jest elementem współczesności. W Polsce systematycznie nabiera tempa i wyznacza nowe trendy jednak nadal odbiega od standardów jakie można dostrzec w innych krajach Europy. Publikowany list zawiera deklarację Pełnomocnika Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej dotyczącą przyspieszenia cyfryzacji poprzez utworzenie Laboratoriów Przyszłości, w ramach których uczniowie otrzym...
On the quality of quantitative instruments to measure digital competence in higher education: A systematic mapping study
Kompetencje cyfrowe coraz częściej określane są mianem kompetencji kluczowych, umożliwiających aktywne uczestnictwo w społeczeństwie, determinujących jakość życia. Gospodarka zmienia się a trendy na światowych rynkach coraz częściej wyznaczają nowoczesne technologie, które aktywnie i dynamicznie wkraczają w kolejne obszary aktywności człowieka. Ważne jest aby umiejętności człowieka były dopasowane...
Promising practices for equitable remote learning. Emerging lessons from COVID-19 education responses in 127 countries
Pandemia wywarła duży wpływ na sposób funkcjonowania wielu Państw. W celu ograniczenia negatywnych skutków jakie niósł rozprzestrzeniający się dynamicznie wirus zamknięto szkoły, zakłady pracy, instytucje, placówki kultury. Aktywność ludzka została przeniesiona do przestrzeni wirtualnej, która umożliwiała realizację codziennych obowiązków. Publikacja zawiera dane z badań, które pokazują jak system...
Ensuring equal access to education in future crises: Findings of the new Remote Learning Readiness Index
COVID-19 zmienił sposób funkcjonowania ludzi. Z dnia na dzień przestrzeń życiowa każdego z nas została znacznie ograniczona. Zamknięto zakłady pracy, szkoły instytucje. W publikacji dokonano analizy wyzwań z jakimi musiał się zmierzyć system oświaty wielu krajów w momencie przeniesienia procesu kształcenia na platformy e-learningowe. Wyniku raportu obrazują poziom przygotowania systemów oświaty kr...
Edukacja zdalna w czasie pandemii COVID-19 w Polsce – mapa głównych szans i zagrożeń
Jacek Pyżalski, Natalia Walter
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Edukacja w czasach pandemii mierzy się z wieloma wyzwaniami. Konieczność dostosowania metod nauczania do nowych form przekazu wiedzy i umiejętności przysporzyła wielu problemów zarówno nauczycielom, uczniom jak i rodzicom. Problemem okazał się zarówno dostęp do narzędzi umożliwiających realizację edukacji online jak i poziom kompetencji uczestników procesu kształcenia realizowanego w formie zdalne...
Home-school communication on children’s digital skills development. Based on interviews with experts from the education sector
Kształcenie kompetencji cyfrowych jest jednym z elementów edukacji, na który szkoły kładą duży nacisk. Wraz z pojawieniem się pandemii COVID-19 zmienił się sposób kształcenia i poziom umiejętności cyfrowych zaczął odgrywać znaczącą rolę. W publikowanym raporcie zawarto opinie i poglądy ekspertów na temat poziomu kompetencji cyfrowych uczniów, wskazano w nim najistotniejsze problemy z jakimi boryka...
Wyzwania dla edukacji w sytuacji pandemii COVID-19
Nowoczesne technologie są elementem zmieniającej się rzeczywistości i na stałe wpisały się w codzienność każdego z nas. Trudno wyobrazić sobie dziś dzień bez dostępu narzędzi podłączonych do sieci. Pandemia COVID-19 przyspieszyła wdrażanie nowoczesnych technologii i postawiła przed koniecznością korzystania z nich tych, którzy na zmianę sposobu funkcjonowania nie byli jeszcze gotowi. W publikacji ...
DIGITAL INDIA INITIATIVES AND ONLINE EDUCATION SYSTEM IN INDIA AMIDST COVID 19 PANDEMIC
Szkoła wraz z pojawieniem się pandemii wywołanej dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-19 musiała zmienić sposób realizacji procesu kształcenia. Tradycyjny system klasowo-lekcyjny został zastąpiony nowoczesną formą edukacji - online, która umożliwiła realizację nauki w zmienionych poprzez pandemię warunkach. W publikacji omówiono sposób realizacji zadań szkoły w czasach epidemii w India...
The image of the transformation of learning brought by “1 device for 1 student with a high-speed network”
Edukacja zdalna jest dziś elementem procesu kształcenia i umożliwia realizację nauki w sposób nieograniczony miejscem i czasem. W materiale wskazano zalety korzystania z możliwości jakie niesie nieograniczony dostęp do sieci w dydaktyce i poddano propozycje, które mogą wesprzeć system oświaty, zindywidualizować nauczanie, dopasować program do potrzeb i możliwości, rozbudzić zainteresowanie ucznia ...
Postawy nauczycielek i nauczycieli wychowania przedszkolnego wobec kształcenia na odległość w czasie pandemii COVID-19
Edukacja stoi dziś przed wieloma wyzwaniami, które pojawiły się wraz z pandemią wywołaną szybkim rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Publikowany raport zawiera wyniki badań prowadzonych wśród nauczycieli wychowania przedszkolnego, którzy realizowali program kształcenia za pośrednictwem nowoczesnych technologii cyfrowych. W materiale dokonano analizy postaw nauczycieli, którzy z dnia na dzi...