Przestrzeń wirtualna i technologiczna. Przestrzenie edukacji 21. Otwieramy szkołę!
System oświaty wychodząc naprzeciw oczekiwaniom jakie niesie cyfryzacja rozszerzył narzędzia dydaktyczne o narzędzia cyfrowe, które znacznie ułatwiają i uatrakcyjniają realizację procesu dydaktycznego. W publikacji omówiono zalety wprowadzenia technologii do skostniałego systemu oświaty, wskazano narzędzia, za pomocą których szkoły mogą realizować w nowoczesny sposób proces kształcenia i zapropon...
W jaki sposób możliwe były główne edukacyjne relacje w edukacji zdalnej?
Wirus SARS-CoV-2 wprowadził duże zmiany w sposobie funkcjonowania państw i społeczeństw. Pandemia wymusiła wprowadzenie izolacji, która na długie miesiące zamknęła ludzi w domach, zmieniła sposób komunikacji i wpłynęła na relacje międzyludzkie. Zmienił się sposób pracy, nauki i spędzania wolnego czasu. Autor publikacji dokonał analizy zmian jakie wiążą się z sytuacją pandemiczną, ocenie poddał wpł...
Remote education during the pandemic: the teacher's perspective
Edukacja w wielu krajach zmieniła się wraz z pojawieniem się zagrożenia epidemicznego wywołanego dynamiczną ekspansją wirusa SARS-COV-2. Dla wielu rządzących jedynym rozwiązaniem pozwalającym na ochronę przed zakażeniem było zatrzymanie jak największej ilości osób w domach. Publikowany raport zawiera informacje na temat tego, jak przeniesienie codziennych aktywności na platformy umożliwiające prac...
Edukacyjne drogowskazy
Współczesna edukacja stoi u progu zmian. Globalizacja i cyfryzacja stawia przed anachronicznym systemem oświaty nowe wyzwania, które mają zmienić oblicze szkoły. Załączona publikacja stanowi zbiór tekstów, które odnoszą się do zachodzącej wokół nas transformacji, mają inspirować do kreowania i wprowadzania zmian wynikających z potrzeb społecznych. W pierwszym rozdziale publikacji omówiono warsztat...
Transformacja edukacji: Empowering the students of today to create the world of tomorrow
Współczesna edukacja mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja. Tempo zmian technologicznych wymaga od szkół dynamicznego rozwoju i wdrażania innowacji do tradycyjnego systemu. W publikacji dokonano analizy poziomu przygotowania polskich placówek edukacyjnych do kształcenia kompetencji cyfrowych wśród Polaków i poddano ocenie poziom umiejętności niezbędnych w przyszłości jakie preze...
Transforming Education. Empowering the students of today to create the world of tomorrow
Współczesna edukacja mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja. Tempo zmian technologicznych wymaga od szkół dynamicznego rozwoju i wdrażania innowacji do tradycyjnego systemu. W publikacji dokonano analizy poziomu przygotowania polskich placówek edukacyjnych do kształcenia kompetencji cyfrowych wśród Polaków i poddano ocenie poziom umiejętności niezbędnych w przyszłości jakie prezen...
The outcomes of gaining digital skills for young people’s lives and wellbeing: A systematic evidence review
Rozwój technologii cyfrowych otwiera wiele nowych możliwości i jest szansą na rozwój globalny państw i gospodarek. Systematyczna ekspansja nowoczesnych narzędzi zmienia podejście do codziennie wykonywanych czynności związanych z praca i nauką. Zmiany powodowane cyfryzacją stawiają nowe wyzwania związane z potrzebą ciągłego doskonalenia umiejętności, które umożliwią aktywne wykorzystanie dostępnych...
Education disrupted. The second year of the COVID-19 pandemic and school closures
Pandemia, z jaką mierzy się świat od listopada 2019 roku zmieniła szkolnictwo. Izolacja, którą narzucili rządzący w ramach ochrony przed rozprzestrzeniającym się wirusem zamknęła w domach dzieci młodzież i dorosłych. Wszyscy niemal z dnia na dzień musieli przenieść swoje codzienne aktywności do przestrzeni wirtualnej, która dla wielu stanowiła obszar nieznany, z którym wcześniej nie mieli doświadc...
O potrzebie edukacji medialnej w Polsce
Współczesna szkoła zmienia się, dopasowuje metody i narzędzia pracy do potrzeb zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Dziś społeczeństwo jest w dużej mierze społeczeństwem informacyjnym, w którym duże znaczenie odgrywa dostęp do informacji, dlatego edukacja medialna i kształcenie kompetencji cyfrowych stało się ważnym elementem procesu dydaktycznego. W publikacji poruszono wiele istotnych wątków...
The use of ICT by ESL teachers working with young learners during the early COVID-19 pandemic in Poland
COVID-19 zmienił sposób funkcjonowania placówek edukacyjnych. Zmiany dotknęły zarówno nauczycieli, uczniów jak i rodziców dzieci, które z dnia na dzień stanęły przed koniecznością realizowania obowiązku szkolnego w formie zdalnej. W publikowanym artykule przedstawiono wyniki badań prowadzonych w Polsce podczas pierwszej fali pandemii, po zamknięciu większości placówek edukacyjnych. Wyniki badania ...