Digitalisation of Schools from the Perspective of Teachers’ Opinions and Experiences: The Frequency of ICT Use in Education ...
Łukasz Tomczyk, Michał Szyszka, Aneta Maria Kochanowicz
MDPI
Cyfryzacja jest elementem rozwoju cywilizacyjnego i dotyka coraz szerzej kolejnych obszarów społeczno-gospodarczych. Coraz dynamiczniej wkracza również w obszar edukacji, która do niedawna opierała się na tradycyjnych narzędziach i metodach pracy. Choć cyfryzacja edukacji stała się faktem wciąż budzi kontrowersje i ma zarówno zwolenników jak i przeciwników. W publikacji dokonano analizy postaw j...
Bring Your Own Device for Schools: Technical Advice for School Leaders and IT Administrators
Jill Attewell
European Schoolnet (EUN Partnership AISBL)
Współcześnie nowoczesne narzędzia technologii cyfrowej stały się elementem procesu kształcenia. Coraz częściej urządzenia cyfrowe zastępują tradycyjne narzędzia dydaktyczne i coraz szerszym zakresie są wykorzystywane w procesie nabywania i przekazywania wiedzy i umiejętności. W publikacji omówiono zagadnienia związane z udziałem technologii w procesie kształcenia, omówiono w jaki sposób technolog...
KSZTAŁCENIE NA ODLEGŁOŚĆ A ROZWÓJ KOMPETENCJI CYFROWYCH UCZNIÓW I ICH RODZICÓW W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ – W KIERUNKU NOWEJ SZKOŁY
Sylwia Jaskulska, Aneta Gop
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych
Pandemia zmieniła oblicze edukacji i wprowadziła wiele zmian w sposobie kształcenia. Zmieniły się metody i narzędzia pracy dydaktycznej. Czy ta sytuacja miała również wpływ na efekty kształcenia? Pytanie to zadaje sobie wielu tych, którym zależy na tym aby dzisiejsi uczniowie otrzymali wykształcenie i nabyli umiejętności, które umożliwią im pełne i efektywne życie w przyszłości. W niniejszej publi...
Teachers’ Digital Skills Readiness During COVID-19 Pandemic
Maria Perifanou, Anastasios A Economides, Katerina Tzafilkou
International Association of Online Engineering
Nauczyciel, to zawód wymagający od osób wykonywujących go kształcenia się przez całe życie zawodowe. W dzisiejszych czasach, kiedy pandemia zmieniła sposób dochodzenia do wiedzy i umiejętności wprowadzając nowoczesne technologie jako narzędzia dydaktyczne, wielu nauczycieli stanęło przed trudnym wyzwaniem. W publikacji omówiono problemy z jakimi mierzą się nauczyciele realizujący proces kształce...
Młodzi w szkole. Raport z badań
Anna Dęboń, Robert Strzała, Elżbieta Nowak, Anna Cieplak
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
Obowiązek szkolny dotyczy członków społeczeństwa w wieku od 7 roku życia oraz trwa do ukończenia szkoły podstawowej, nie dłużej jednak niż do ukończenia 18 roku życia. To długi okres, w trakcie którego człowiek zdobywa podstawowe kompetencje, przygotowuje się do dorosłego życia i pracy. Stowarzyszenie dO!PAmina Lab przeprowadziło badania, które pokazują jaki uczniowie mają stosunek do placówek ośw...
Sektor IT. Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego
Jan Strycharz, Anna Szczucka, Katarzyna Lisek
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Uniwersytet Jagielloński
Branża IT jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki. Wraz z rozwojem technologii zmienia się gospodarka, rynek pracy i zapotrzebowanie na nowe umiejętności pracownicze. Publikowany raport zawiera wyniki pierwszej edycji Branżowego Bilansu Kapitału Ludzkiego w sektorze IT. Badania prowadzone były we współpracy z Sektorową Radą do spraw Kompetencji IT i przyczyniły się do wypra...
Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II – branża usług rozwojowych. Raport podsumowujący I edycję badań realizowanych w latach 2020–2021
Iwona Kania, Janusz Kornecki, Anna Łubińska, Monika Stec, Anna Szatanowska
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Publikowany raport zawiera wyniki badania pierwszej edycji Branżowego Bilansu Kapitału Ludzkiego II w branży usług rozwojowych. Badania prowadzono od października 2020 r. do listopada 2021 r. Obrazują one trendy w branży, stan na dziś i kierunki rozwoju w branży usług rozwojowych. Badania pokazują aktualne zapotrzebowanie na kompetencje w tym zakresie i wpływ pandemii na sektor oraz wskazują na za...
Raport Końcowy. Badanie pracodawców z branży ICT
Maciej Maj, Joanna Jaworska, Oliwia Mazan
Ministerstwo Cyfryzacji, AI Tech Akademia Innowacyjnych Zastosowań Technologii Cyfrowych
Branża IT jest prężnie funkcjonującym działem gospodarki, który systematycznie rozrasta się i otwiera nowe możliwości. Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rośnie zapotrzebowanie na specjalistów posiadających kompetencje na miarę potrzeb. Niniejszy raport jest częścią projektu, na który składają się badania stanu i zapotrzebowania na specjalistów ICT w Polsce, w szczególności w odniesieniu do ...
Raport Końcowy. Badanie potencjalnych kandydatów na studia projektu AI Tech
Maciej Maj, Joanna Jaworska, Justyna Wojtun
Ministerstwo Cyfryzacji, AI Tech Akademia Innowacyjnych Zastosowań Technologii Cyfrowych
Nowoczesne narzędzia są elementem współczesnej rzeczywistości. Wraz z rozwojem technologii cyfrowych rośnie potrzeba kształcenia i doskonalenia kompetencji umożliwiających aktywne i efektywne wykorzystanie ich w codziennym życiu. Publikowane badanie zostało zrealizowane w celu rozpoznania stanu, potrzeb i barier rynku z perspektywy uczelni predysponowanych do prowadzenia studiów projektu AI Tech. ...
Raport Końcowy. Badanie polskich uczelni wyższych prowadzących studia na kierunkach ICT
Maciej Maj, Joanna Jaworska
Ministerstwo Cyfryzacji, AI Tech Akademia Innowacyjnych Zastosowań Technologii Cyfrowych
Edukacja mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami. Musi przygotować młodych, wchodzących w życie ludzi do pełnienia roli odpowiedzialnych, kompetentnych pracowników w przyszłości. Wraz z rozwojem cywilizacyjnym zmieniają się narzędzia pracy, dlatego konieczne jest kształcenie umiejętności przyszłości, uwzględniających wykorzystanie narzędzi ICT w codziennym życiu. W publikowanym raporcie schar...