Transformacja cyfrowa systemu oświaty w Wodzisławiu Śląskim
Technologie cyfrowe są dziś nieodłącznym elementem rzeczywistości. Odpowiednio wykorzystywane wspierają różne dziedziny gospodarki, podnoszą efektywność działań i otwierają nowe perspektywy rozwoju. Tempo zmian jakie zachodzą w związku z ekspansją technologii zmieniło codzienne życie człowieka i podejście do procesu kształcenia. Komputer podłączony do Internetu stał się narzędziem komunikacji, a k...
Badanie wpływu zdalnego nauczania na nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Raport z badania kwestionariuszowego
PwC Advisory
Nauczanie zdalne jest dziś, w dobie pandemii wywołanej pojawieniem się wirusa COVID-19 podstawową formą edukacji. Szkoła niemal z dnia na dzień musiała w dynamiczny sposób dopasować formy i metody kształcenia do realiów jakie przyniosła covidowa rzeczywistość. Zarówno nauczyciele, uczniowie jak i rodzice zmagają się z wieloma trudnościami, które pojawiły się wraz z przeniesieniem z tradycyjnego mo...
One-size does not fit all: Towards an adaptive model to develop preservice teachers’ digital competencies
Nowoczesne technologie zmieniły świat oraz podejście do pracy i nauki. Narzędzia cyfrowe wspierają wiele podejmowanych przez człowieka działań, są coraz bardziej dostępne i coraz szersze grono użytkowników wykorzystuje technologię i możliwości z nią związane na co dzień. W publikacji dokonano analizy szans jakie rozwój technologii otworzył przed systemem oświaty i kadrą pedagogiczną. Omówiono stra...
POLICY NOTE 2/2020 SŁABSZE WYNIKI POLSKICH CZWARTOKLASISTÓW: ANALIZA MOŻLIWYCH PRZYCZYN
Związek Nauczycielstwa Polskiego
Ocena wyników nauczania jest jednym z elementów procesu kształcenia. Braki edukacyjne ograniczają możliwości edukacyjne na kolejnych poziomach kształcenia, dlatego konieczne jest monitorowanie wiedzy uczniów kończących kolejne etapy szkoły. W materiale zawarto wyniki międzynarodowego badania TIMSS (Trends in Mathematics and Science Achievement), które obrazuje poziom wiedzy w zakresie matematyki ...
POLICY NOTE 1/2020 CO POTRAFIĄ POLSCY CZWARTOKLASIŚCI? WYNIKI BADANIA TIMSS 2019
Związek Nauczycielstwa Polskiego
Jednym z elementów procesu kształcenia jest ewaluacja, czyli ocena efektów nauczania. W materiale zawarto wyniki międzynarodowego badania TIMSS (Trends in Mathematics and Science Achievement), które obrazuje poziom wiedzy w zakresie matematyki i przyrody jaki osiągnęli uczniowie klas czwartych szkół podstawowych w różnych krajach. Raport pokazuje jak na światowym tle prezentują się polscy czwarto...
Makerspaces in schools: Practical guidelines for school leaders and teachers
System edukacji ewoluuje i dopasowuje formy i metody pracy do zmieniających się potrzeb środowiska edukacyjnego. W ostatnich latach EUN opracował trzy publikacje, które mają stanowić wsparcie dla szkół zainteresowanych adaptacją przestrzeni do nauki. Na potrzeby niniejszego opracowania przeprowadzono wywiady z nauczycielami, które obrazują podejście do uczenia się, wskazują narzędzia i materiały ...
COVID-19 and the State of K–12 Schools
Marzec 2020 przyniósł niespodziewane i duże zmiany w systemie edukacji w niemal wszystkich krajach. Zamkniecie szkół powodowane względami bezpieczeństwa społecznego, warunkowane dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-19 zmusiło do przeniesienia działalności edukacyjnej z tradycyjnej przestrzeni szkolnej do przestrzeni wirtualnej. Nauczanie zdalne stało się faktem, z którym musieli zmierz...
Moje s@mopoczucie w e-szkole
Pandemia odbiła piętno na kondycji psychofizycznej ludzi. Strach przed chorobą, niepokój o najbliższych, lęk przed jutrem i sytuacją w jakiej się obudzimy potęguje izolacja, która jest wynikiem działań rządu zmierzających do ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa i skutków z tym związanych. Jedną z pierwszych decyzji jaką podjęli decydenci w ramach zapewnienia bezpieczeństwa obywatelom było za...
Directory of Wellbeing CPD and Support for Post Primary Schools. Halloween to end of December 2020
Zmiany jakie zachodzą w systemie oświaty za przyczyną rozprzestrzeniającej się pandemii koronawirusa wpływają na stan psychofizyczny wszystkich, którzy biorą udział w procesie kształcenia. Nauczyciele, rodzice i uczniowie zostali postawieni przed koniecznością dopasowania się do potrzeb jakie narzuca sytuacja epidemiczna. Dla wielu przeniesienie aktywności edukacyjnej z tradycyjnej klasy szkolnej ...
Nauczyciele w sieci. Raport z badania użytkowników platformy eTwinning
Jadwiga Fila, Agnieszka Rybińska, Monika Regulska, Mateusz Jeżowski, Michał Pachocki, Bogdan Sot
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Central Support Service for eTwinning
Pandemia, z którą mamy dziś do czynienia w związku z dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19 zmieniła sposób funkcjonowania ludzi. Wszystkie działania czy to społeczne, ekonomiczne czy gospodarcze są dziś uwarunkowane sytuacją epidemiczną. Duża część aktywności została przeniesiona do przestrzeni wirtualnej, która umożliwia realizację codziennych obowiązków w bezpieczny sposób. W publi...