Biblioteka Cyfrowa

ЦИФРОВИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА: РИСКИ И ПЕРСПЕКТИВЫ В УСЛОВИЯХ ПАНДЕМИИ COVID‐19/DIGITAL EDUCATION: RISKS AND CHALLENGES IMPACTED BY COVID‐19

ЦИФРОВИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА: РИСКИ И ПЕРСПЕКТИВЫ В УСЛОВИЯХ ПАНДЕМИИ COVID‐19/DIGITAL EDUCATION: RISKS AND CHALLENGES IMPACTED BY COVID‐19

Pandemia wywołana pojawieniem się koronawirusa zmieniła współczesny świat. Duża część aktywności podejmowanych przez człowieka na co dzień musiała zostać przeniesiona do przestrzeni wirtualnej. Zmiany nie ominęły systemu oświaty, który pomimo iż od lat podlegał reformom,  w społeczeństwie postrzegany był jako skostniały i tradycyjny. W artykule omówiono kluczowe zagadnienia związane z edukacją w d...

ADDRESSING THE EU CYBERSECURITY SKILLS SHORTAGE AND GAP THROUGH HIGHER EDUCATION

ADDRESSING THE EU CYBERSECURITY SKILLS SHORTAGE AND GAP THROUGH HIGHER EDUCATION

Nowoczesne technologie wchodzą na rynek w dynamicznym tempie i niewątpliwie pomagają w wielu obszarach działalności zwiększać efektywność pracy i obniżać koszty produkcji. Korzyści wynikające z wdrażania narzędzi cyfrowych uwidoczniły się zwłaszcza w dobie pandemii, okazało się, że umożliwiły funkcjonowanie przedsiębiorstw i instytucji w czasie lockdownu. Sytuacja pandemiczna ujawniła jak istotny ...

Reviewing Computational Thinking in Compulsory Education

Reviewing Computational Thinking in Compulsory Education

Nowoczesne technologie wyznaczają trendy i odpowiadają za dynamicznie zmieniające się potrzeby na rynkach społeczno-gospodarczych. Wraz z rozwojem cyfryzacji pojawiła się paląca potrzeba rozwoju kompetencji cyfrowych, które otwierają użytkownikom nowe możliwości. Edukacja mierzy się z wyzwaniami związanymi z kształceniem w zakresie TIK i dopasowywaniem umiejętności do potrzeb rynku i użytkowników....

Siła różnorodności. VII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe Neurodydaktyki

Siła różnorodności. VII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe Neurodydaktyki

Edukacja zazwyczaj kojarzy się z wiekiem szkolnym i wczesnym okresem życia człowieka jednak jak pokazuje współczesna rzeczywistość niemal każdy z nas przez długą część życia jest poddawany procesom kształcenia realizowanym w różnym czasie i w różnych formach. Wraz z rozwojem społeczno-gospodarczym zmieniło się podejście do kształcenia, które wydłuża się i rozszerza o nowe dziedziny wiedzy. Nowe ro...

Recovery and resilience plans for education: Agile Collection of Information

Recovery and resilience plans for education: Agile Collection of Information

System oświaty zmienia się dopasowując metody i narzędzia pracy do potrzeb zmieniającego się rynku. Kluczowym celem decydentów jest wspieranie działań na rzecz poprawy jakości kształcenia i rozwoju szkolnictwa na miarę oczekiwań. W publikacji dokonano analizy planów dotyczących reform jakie wdrażają państwa członkowskie w zakresie rozwoju zawodowego, programów nauczania, kształcenia nauczycieli, o...

Czym jest STEAM?

Czym jest STEAM?

System oświaty ewoluuje, dopasowuje metody i narzędzia pracy do potrzeb zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Autorzy „Projektu Zmiana” w ramach cyklicznych spotkań podejmują tematy dotyczące współczesnej szkoły i zmian jakie w niej zachodzą. Publikowany materiał wyjaśnia czym jest STEAM, narzędzie, które we współczesnym systemie oświaty umożliwia zdobywanie wiedzy i umiejętności w atrakcyjny d...

Wnioski dla pracy szkół płynące z badań oświatowych realizowanych podczas pandemii

Wnioski dla pracy szkół płynące z badań oświatowych realizowanych podczas pandemii

Edukacja jest ważnym elementem życia każdego człowieka. Dziś w dobie cyfryzacji i dynamicznego rozwoju technologii cyfrowych zarówno placówki oświatowe jak i osoby z nimi związane – dyrektorzy, nauczyciele, uczniowie i rodzice mierzą się z wieloma wyzwaniami. Poziom kompetencji ludzi często odbiega niosą zmiany. Problem związany z pojawieniem się pandemii COVID-19 pokazał z jak dużymi deficytami w...

STEAM w klasie. Jak to zrobić?

STEAM w klasie. Jak to zrobić?

Edukacja jest stałym i ważnym elementem życia każdego człowieka a rozważania na jej temat podejmują zarówno praktycy jak i laicy w dziedzinie. Autorzy „Projektu Zmiana” w ramach cyklicznych spotkań poruszają tematy związane z systemem oświaty, współczesną szkołą i problematyką powiązaną z dydaktyką. W publikowanych podcastach zainteresowani mogą znaleźć zarówno ciekawe informacje dotyczące edukacj...

Blueprint for a 100% Digitally Included UK. For a post-COVID-19 economy

Blueprint for a 100% Digitally Included UK. For a post-COVID-19 economy

Nowoczesne technologie stały się elementem codzienności a narzędzia cyfrowe od lat ułatwiają i usprawniają wykonywanie wielu codziennych czynności. Nikt nie zakładał, że świat będzie w dobie cyfrowej będzie mierzył się z pandemią, która nagle i niespodziewanie zmieni życie ludzi i funkcjonowanie gospodarek.  Sytuacja pandemiczna pokazała jak w rzeczywistości kształtuje się poziom kompetencji cyfro...

Regulamin realizacji projektów edukacyjnych na rok szkolny 2010/2011 Szczegółowe zasady realizacji projektu edukacyjnego ...

Regulamin realizacji projektów edukacyjnych na rok szkolny 2010/2011 Szczegółowe zasady realizacji projektu edukacyjnego ...

Edukacja pełni niezwykle ważną rolę w życiu człowieka. Proces kształcenia odbywa się od wczesnego dzieciństwa i trwa przez wiele lat. Zmieniają się narzędzia i metody pracy jednak cel pozostaje ten sam, szkoła ma wspierać pełny rozwój młodego człowieka i przygotowywać go do życia i realizacji zadań jakie postawi przed nim dorosłość. Publikacja zawiera wytyczne dotyczące realizacji projektów edukac...