Stan i możliwości rozwoju kadr specjalistów IT w Polsce
Tomasz Kulisiewicz
Branża IT jest najszybciej rozwijającą się branżą gospodarczą ostatnich lat. Systematycznie rośnie popyt na specjalistów IT, którzy wypełnią luki na rynku pracy. W publikacji wskazano czynniki wpływające na liczbę pracowników IT na rynku oraz poziom ich kompetencji, dokonano analizy wyników badań dotyczących zatrudnienia w zawodach związanych z branżą ICT, określono stan zatrudnienia oraz poziom ...
Nowoczesna edukacja w Europie i na świecie w kontekście pandemii COVID-19 – przegląd danych
Anna Bartol, Łucja Krzyżanowska, Aleksandra Pierścińska
Fundacja Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”
Rozwój kompetencji cyfrowych jest współcześnie tematem priorytetowym, nad którym pochylają się wszyscy zainteresowani pozytywnymi efektami kształcenia w zmienionej przez pandemię rzeczywistości szkolnej. Autorzy publikacji pokazują wyniki badań dotyczących poziomu kompetencji cyfrowych uczniów zamieszkujących kraje Europy, stosunek kadry pedagogicznej do nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i probl...
KOMPETENCJE CYFROWE. PROGRAM SZKOLENIA STACJONARNEGO
Łukasz Fiebich
Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu
Kompetencje cyfrowe stały się współcześnie kompetencjami kluczowymi, umożliwiającymi aktywne uczestnictwo w codziennym życiu i skuteczne realizowanie zadań z tego wynikających. Priorytetem edukacji jest więc kształcenie i doskonalenie umiejętności umożliwiających korzystanie z TIK. Publikowany materiał zawiera program szkolenia przygotowanego i realizowanego przez Wyższą Szkołę Zarządzania i Admi...
Nowa wizja edukacji. Przyszłość uczenia (się)
Michael Fullan, Joanne Quinn, Max Drummy, Mag Gardner
Microsoft Education, New Pedagogies for Deep Learning, Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej (polska edycja)
Wraz z pojawieniem się pandemii związanej z dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-COV-2 świat zmienił się, zmienił się sposób funkcjonowania gospodarek i codzienne życie obywateli. Jednym z obszarów najbardziej dotkniętych zmianami jest edukacja. Tradycyjny system, który od lat funkcjonował w stały sposób musiał poddać się radykalnym zmianom. W publikacji pokazano kolejne etapy transform...
SOFTWARE AND HARDWARE IN THE WORK OF THE MODERN TEACHER IN THE INFORMATION SOCIETY
Łukasz Tomczyk, Laura Fedeli
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Współczesna szkoła zmienia się, dopasowuje narzędzia pracy do potrzeb zmieniającego się rynku i wymagań jakie niesie cyfryzacja kolejnych obszarów gospodarki. Wdrażanie technologii do skostniałego systemu oświaty wiąże się z wieloma wyzwaniami. Wyposażenie szkół w nowoczesne narzędzia cyfrowe rodzi potrzeby związane z wyposażeniem uczniów i nauczycieli w kompetencje umożliwiające efektywne wykor...
The digital future of work: What skills will be needed?
McKinsey & Company
Wraz z rozwojem cyfryzacji rośnie zapotrzebowanie na kompetencje przyszłości. Umiejętności kluczowe są coraz bardziej powiązane z umiejętnościami umożliwiającymi aktywne i efektywne korzystanie z nowoczesnych technologii. W materiale eksperci wyjaśniają jak zmienia się gospodarka wraz z rozwojem technologii cyfrowych, wskazują kompetencje, które będą kluczowymi w przyszłości i wyjaśniają jaka ście...
A Perceptional Analysis of BYOD (Bring Your Own Device) for Educational or Workplace Implementations in a South Korean Case
Hasan Tinmaz, Jin Hwa Lee
PERJOURNAL
Nowoczesne technologie stały się elementem codziennego życia. Narzędzia cyfrowe wykorzystywane są zarówno w nauce jak i w pracy. Coraz częściej wykorzystuje się urządzenia przenośne, które mogą być dostępne w każdym miejscu i w każdym czasie. Popularny staje się trend, w którym urządzenia prywatne są wykorzystywane również zawodowo w pracy czy w szkole. W publikacji dokonano analizy sytuacji związ...
Raport z badań empirycznych w zakresie kompetencji i zawodów przyszłości
Justyna Łapińska, Agata Sudolska, Marek Zinecker
Obserwatorium Kompetencji Przyszłości Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości
Wraz z rozwojem cywilizacyjnym rośnie potrzeba nabywania i doskonalenia kompetencji, które otwierają drzwi do przyszłości. Raport opracowany w ramach prac Obserwatorium Kompetencji Przyszłości Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości stanowi podsumowanie pierwszego etapu działań badawczych, nad którym pracowali eksperci Obserwatorium. W ramach badań zbierali oni informacje na temat modeli wsparcia...
SURVEY OF SCHOOLS: ICT IN EDUCATION. COUNTRY PROFILE: POLAND
European Schoolnet, University of Liege
European Schoolnet
System oświaty w Polsce wszedł w nową erę, w której narzędzia cyfrowe odgrywają ważną rolę dydaktyczną. Coraz częściej i coraz chętniej nowoczesne technologie są wykorzystywane jako narzędzia wsparcia dydaktycznego w procesie nabywania i przekazywania wiedzy i umiejętności. W publikowanym raporcie opracowanym przez European Schoolnet i University of Liège dokonano analizy roli ICT w polskim system...
How technology is shaping learning in higher education
Claudio Brasca, Charag Krishnan, Varun Marya, Katie Owen, Joshua Sirois, Shyla Ziade
McKinsey & Company
Pandemia zmieniła sposób funkcjonowania systemu oświaty i wprowadziła wiele zmian, które na trwałe zakorzeniły się jako nowe metody i formy nauczania. Badanie przeprowadzone przez McKinsey w 2021 r. pokazuje, jak funkcjonuje szkolnictwo wyższe po zmianach jakie wniosła cyfryzacja systemu oświaty. Analiza wyników pokazuje jak zmieniło się nauczanie, uczenie i sposób oceny w dobie pandemii. Wyniki b...