Biblioteka Cyfrowa

Edukacja zdalna w czasie pandemii COVID-19 w Polsce – mapa głównych szans i zagrożeń

Edukacja zdalna w czasie pandemii COVID-19 w Polsce – mapa głównych szans i zagrożeń

Edukacja w czasach pandemii mierzy się z wieloma wyzwaniami. Konieczność dostosowania metod nauczania do nowych form przekazu wiedzy i umiejętności przysporzyła wielu problemów zarówno nauczycielom, uczniom jak i rodzicom. Problemem okazał się zarówno dostęp do narzędzi umożliwiających realizację edukacji online jak i poziom kompetencji uczestników procesu kształcenia realizowanego w formie zdalne...

Home-school communication on children’s digital skills development. Based on interviews with experts from the education sector

Home-school communication on children’s digital skills development. Based on interviews with experts from the education sector

Kształcenie kompetencji cyfrowych jest jednym z elementów edukacji, na który szkoły kładą duży nacisk. Wraz z pojawieniem się pandemii COVID-19 zmienił się sposób kształcenia i poziom umiejętności cyfrowych zaczął odgrywać znaczącą rolę. W publikowanym raporcie zawarto opinie i poglądy ekspertów na temat poziomu kompetencji cyfrowych uczniów, wskazano w nim najistotniejsze problemy z jakimi boryka...

Współpraca. Wokół kompetencji przyszłości

Współpraca. Wokół kompetencji przyszłości

Dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii zmienił sposób funkcjonowania człowieka. Dążenie do rozwoju kompetencji cyfrowych stało się priorytetowym zadaniem edukacji i nadrzędnym celem wielu ludzi. Publikowany materiał zawiera odpowiedzi na wiele pytań dotyczących nowych trendów edukacyjnych i wyzwań związanych z koniecznością dopasowywania umiejętności do potrzeb zmieniającego się cyfrowo świata...

Ocena stosowania rozwiązań e-learningowych na poziomie szkoły wyższej

Ocena stosowania rozwiązań e-learningowych na poziomie szkoły wyższej

W dobie pandemii e-learning stał się jedną z najpopularniejszych form kształcenia. Nauczanie z wykorzystaniem nowoczesnych technologii otworzyło nowe możliwości edukacyjne, dzięki narzędziom cyfrowym proces dydaktyczny mógł trwać nieprzerwanie. Z problemami jakie pojawiły się wraz ze zmianą formy pracy dydaktycznej borykały się zarówno instytucje jak i wszyscy pracownicy, uczniowie i studenci. Pub...

Kompetencje  cyfrowe  w instytucjach kulturyksiążka

Kompetencje cyfrowe w instytucjach kultury

Grzegorz Ptaszek, Ewa Korzeniowska

Małopolski Instytut Kultury w Krakowie

Wraz z rozwojem technologii i dynamiczną ekspansją nowoczesnych narzędzi w codzienne życie człowieka kompetencje cyfrowe stały się jednymi z kluczowych umiejętności, które determinują jakość i poziom życia. Są elementem edukacji, która coraz częściej wychodzi poza mury tradycyjnej szkoły i jest realizowana poprzez całe życie. W publikacji dokonano analizy kompetencji cyfrowych w kontekście możliwo...

Nauczyciel (a)medialny? Kompetencje medialne nauczycieli i ich wykorzystanie w nauczaniu zdalnym

Nauczyciel (a)medialny? Kompetencje medialne nauczycieli i ich wykorzystanie w nauczaniu zdalnym

Dynamiczna ekspansja technologii wprowadza systematycznie zmiany w sposobie funkcjonowania. Wraz z rozwojem narzędzi cyfrowych zmienia się sposób pracy i nauki. Ta sytuacja rodzi nowe wyzwania, na które społeczeństwo musi odpowiedzieć. Początek roku 2020 i pojawienie się pandemii znacznie przyspieszyło proces adaptacji technologii w codzienne życie człowieka, ponieważ wraz ze wzrostem zachorowań p...

The Pact for Skills and the  Updated Industrial  Strategy

The Pact for Skills and the Updated Industrial Strategy

Kompetencje cyfrowe determinują współcześnie poziom i jakość życia ponieważ nowoczesne technologie systematycznie wkraczają w kolejne obszary życia człowieka. 7 maja 2021 roku w Porto odbył się szczyt społeczny, w ramach którego przywódcy UE omawiali ważne tematy związane między innymi z edukacją, zapewnieniem równych szans i zapobieganiem wykluczeniu, które wraz z rozwojem technologii zaczęło dot...

Skills for industry curriculum guidelines 4.0. Future-proof education and training for manufacturing in Europe : final report

Skills for industry curriculum guidelines 4.0. Future-proof education and training for manufacturing in Europe : final report

Rewolucja cyfrowa wyznacza trendy na rynkach, dużym wyzwaniem jest wiec kształcenie kompetencji cyfrowych, które umożliwią współdziałanie człowieka z technologią w zmieniającym się cyfrowo świecie. Potrzeba wysoko wykwalifikowanych specjalistów produkcyjnych, którzy już dziś będą mogli rozwiązać problemy jutra. W publikacji omówiono najnowsze trendy technologiczne, wskazano kluczowe potrzeby w zak...

Skills for industry fostering new services and jobs creation. Interim report

Skills for industry fostering new services and jobs creation. Interim report

Rozwój nowoczesnych technologii otworzył nowe możliwości w wielu obszarach społeczno-gospodarczych a dynamiczne wdrażanie innowacji technologicznych zmieniło rynek pracy i nauki. Kształcenie kompetencji cyfrowych stało się nieodzownym elementem procesu kształcenia a poziom umiejętności determinuje dziś jakość i sposób życia. W publikowanym raporcie omówiono wpływ innowacji na gospodarkę i polityki...

Skills for Smart Industrial Specialisation and Digital Transformation. Final Report

Skills for Smart Industrial Specialisation and Digital Transformation. Final Report

Wraz z rozwojem cywilizacyjnym zmienia się zapotrzebowanie na nowe umiejętności. Zawody związane z branżą IT zyskują na popularności a technopolizacja sprawia, że rośnie zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie. Konkurencyjność przemysłu w dużej mierze zależy od wiedzy, kompetencji i kreatywności pracowników, dlatego wszelkie niedobory i luki w umiejętnościach w połączeniu z niedopasowanie...