e-skills, soft skills & social skills - students' competences on a digital age
Inês Messias, Ana Loureiro, Maria Potes Barbas
Rozwój technologii zmienia świat i codzienne życie człowieka. Wraz z dynamiczną ekspansją nowoczesnych narzędzi zmieniają się wymagania dotyczące umiejętności koniecznych do podejmowania aktywności związanych z wykorzystaniem dostępnych na rynku narzędzi. W publikacji omówiono zmiany jakie niesie cyfryzacja i wskazano kompetencje kluczowe, które determinują jakość życia. Autorzy podkreślają koniec...
Kompetencje cyfrowe a zachowania informacyjne studentów kierunków informatologicznych. Studium przypadku Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu
Małgorzata Kowalska-Chrzanowska, Tomasz Książek
Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
Kompetencje cyfrowe warunkują dziś sprawne i aktywne uczestnictwo w codziennej rzeczywistości. Szum medialny, zalew informacyjny i szeroki dostęp do informacji rodzi konieczność kształtowania umiejętności filtrowania i oceny treści oraz rzetelnej weryfikacji wiarygodności przekazu. Autorzy publikacji poddali analizie kompetencje cyfrowe studentów zdobywających wiedzę i umiejętności na Uniwersyteci...
Digital Nomads and COVID-19. Insight into the trends and shifts in students’ lives due to the COVID-19 Pandemic
Tanya Nanda
Pandemia COVID-19 wywołała niepokój o obawy o przyszłość wśród wielu ludzi. Decyzje rządów ograniczające swobodę poruszania się od miesięcy potęgują poczucie strachu przed nieznanym i nieprzewidywalnym wirusem. Podejmowane środki ostrożności mogły przynieść efekty tylko w momencie, kiedy realizowano je ściśle z wytycznymi. Autorka publikacji dokonuje na wstępie analizy doświadczeń własnych związan...
Supporting the Wellbeing of Students with Special Educational Needs (SEN) Returning to School. Strategies and Resources
Department of Education and Skills - Ireland's Government Ministry
System oświaty zmaga się z wieloma wyzwaniami, które niesie pandemia i sytuacja epidemiczna jakiej doświadcza niemal cały świat. Zamkniecie szkół i przeniesienie procesu kształcenia do przestrzeni wirtualnej zrodziło wiele problemów, z którymi borykają się decydenci, nauczyciele, uczniowie i rodzice. W materiale omówiono zagadnienia dotyczące strategii wspierania osób ze specjalnymi potrzebami ed...
How Do First Year University Students Use ICT in Their Leisure Time and for Learning Purposes?
Łukasz Tomczyk, Ludvík Eger, Milan Klement, Mária Pisoňová
The Association for the Development of Science, Engineering and Education, Serbia
Nowoczesne technologie są dziś częścią codziennego życia człowieka. Towarzyszą pracy, nauce i rozrywce. W publikowanym materiale dokonano analizy wpływu technologii na sposób zdobywania wiedzy i umiejętności i sposób spędzania czasu przeznaczonego na odpoczynek przez studentów pierwszego roku studiów. Autorzy podjęli próbę oceny możliwości wykorzystania sieci społecznościowych i nowych urządzeń mo...
Survey on Digital Skills in College and University Students
Tomas Misik, Katarina Stofkova
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Technologie cyfrowe zmieniają codzienne życie każdego z nas. Kształcenie i doskonalenie umiejętności cyfrowych niezbędnych do aktywnego funkcjonowania w zmieniającym się cyfrowo środowisku stało się ważnym elementem edukacji. Istotne jest również monitorowanie poziomu kompetencji kluczowych i dopasowywanie programów nauczania do potrzeb jakie niesie rewolucja cyfrowa. W publikacji dokonano analizy...
Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day
Jonathan Bergmann, Aaron Sams
International Society for Technology in Education
Współczesna edukacja podlega systematycznym zmianom. Wynikają one z potrzeby dopasowania systemu kształcenia do potrzeb i oczekiwań zmieniającej się rzeczywistości. W publikacji autorzy omawiają nowa koncepcję – „odwróconej klasy”, która zyskuje na popularności i zdobywa uznanie wśród praktyków. Autorzy omówili szczegółowo założenia jakie przyświecają tej nowej metodzie prowadzenia zajęć, dokonali...
E-portfolio dla studentów
Agnieszka Chrząszcz
Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Raciborzu
Cyfryzacja sprawiła, że coraz więcej aktywności przenoszonych jest do środowiska wirtualnego. Dziś nauka, praca zabawa odbywa się w sieci. Nowoczesne narzędzia, które są odpowiedzą na potrzeby rozwijającej się przestrzeni cyfrowej człowieka doskonale odpowiadaj na potrzebę łączenia tradycji z nowoczesnością. Dziś bez wychodzenia z domu poprzez sieć załatwia się sprawy do niedawna realizowane tylko...
Students, Computers and Learning. Making the Connection
OECD
PISA, OECD Publishing,
Technologie cyfrowe są dla współczesnego człowieka elementem rzeczywistości. Obcujemy z narzędziami cyfrowymi na co dzień, a inicjacja człowieka z technologią zaczyna się na coraz wcześniejszym etapie życia. W publikowanym raporcie dokonano analizy różnic w dostępie do narzędzi ICT i możliwości wykorzystania ich w codziennym życiu. Zdefiniowano pojęcie „przepaści cyfrowej” oraz omówiono problematy...
Correlates of Problematic Internet Use among college and university students in eight countries: An international cross-sectional study
Yatan Pal Singh Balhara, Dejan Stevanovic, Ana Doric, Rajna Knez, Swarndeep Singh, Mita Rani Roy Chowdhury, Helin Yilmaz Kafali, Pawan Sharma, Zahir Vally, Tuong Vi Vu, Sidharth Arya, Aishita Mahendru, Ramdas Ransing, Gamze Erzin, Huynh Le Thi Cam Hong Le
Elsevier Inc.
Dostęp do Internetu jest dziś łatwy i niemal nieograniczony. Użytkownik ma otwarty dostęp do wielu funkcjonalności, które z jednej strony otwierają nowe możliwości, z drugiej stanowią realne zagrożenie. Brak kompetencji w zakresie wykorzystania technologii w codziennym życiu niesie ryzyko, które jest niewspółmierne z korzyścią wynikającą z szerokiego dostępu do tego nowoczesnego źródła informacji...